بازدید 8019
۱

سود10میلیاردی پرسپولیس ازطارمی وبیرانوند

با توجه به سود ۱۰ میلیاردی این دو انتقال و در نظر گرفتن این شرایط باید دید بیرانوند و طارمی و همچنین مسوولان باشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت تا در وهله اول منافع باشگاه حفظ شود. در این راه لازمه این مساله این است که هواداران با اعتماد به باشگاه و تصمیم‌گیری لازم در این رابطه اجازه پروسه مادی این انتقال احتمالی را بدهند و البته فرصت برای پدیده‌سازی بعدی را مهیا کنند.
کد خبر: ۷۰۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 20 June 2017
پرسپولیس بعد از سال‌ها ناکامی موفق شد فصل گذشته را با شکستن رکورد و عبور از آمارها به پایان برساند تا ماحصل آن قهرمانی در لیگ برتر و حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا در لیگ قهرمانان باشد.
 
به گزارش تابناک ورزشی،آنها برای تدارک تیمی قدرتمند در فصل جدید لیگ برتر و آسیا تا به اینجا موفق شدند شجاع خلیل زاده، گادوین منشا، سیامک نعمتی و شایان مصلح را به خدمت بگیرند. این در حالی است که سروش رفیعی از جمع این تیم تقریبا جدا شده و تلاش برای تمدید قرارداد با کمال کامیابی نیا ادامه دارد.
 
با این حال بحث داغ این روزهای پرسپولیس به پیشنهادهای خارجی بازیکنان این تیم مربوط می‌شود؛ گفته می‌شود جدی‌ترین پیشنهاد مربوط به علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی است. دو بازیکنی که با حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی و پرسپولیس عملکردی مثبت از خود بجا گذاشته‌اند و چشم اروپایی‌ها را گرفته‌اند.
 
هر چند مسوولان پرسپولیس تا به اینجا پاسخ قطعی به این درخواست‌ها نداده اما این بازیکنان هر کدام به نوعی مدعی پیشنهادهای مالی قابل توجه هستند که با توجه به قرارداد با این تیم می‌تواند سود مالی مناسبی نصیب سرخپوشان کند. جدی‌ترین پیشنهاد مربوط به بیرانوند از باشگاه ترکیه‌ای فنرباغچه است. پیشنهادی که در پایان فصل حتی باعث برگزاری جلسه‌ای میان افرادی که خود را نماینده باشگاه حریف و مدیربرنامه‌ این بازیکن معرفی کردند، شد و گفته می‌شود پیشنهاد قابل توجهی نیز ارائه شده که با پاسخ پرسپولیس مبنی بر دریافت مبلغ رضایتنامه یک میلیون دلاری همراه بوده است.
 
مهدی طارمی نیز این روزها با توجه به درخشش پی در پی مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار دارد. دینامو زاگرب کرواسی جدی‌ترین تیمی است که خواهان حضور این مهاجم ملی‌پوش در ترکیب تیم خود شده است. پیشنسود مالی حاصل از این دو انتقال می‌تواند آورده حدود ۱۰ میلیاردی وارد خزانه باشگاه کند که نه تنها در این وضعیت آنها را بابت تامین بخشی از هزینه‌های فصل به شرایط ایده‌آل می‌رساند، بلکه آنها قادر خواهند بود با کمترین مشکل در اسکلت اصلی تیم نسبت به جذب بازیکنان جایگزین اقدام کنند.هادهایی از آلمان، اسکاتلند و یونان این روزها به شدت به‌عنوان شایعه‌های نزدیک به واقعیت حول او می‌چرخد.
 
اما مهم‌ترین مساله واکنش باشگاه پرسپولیس به این مساله است؛ آنها در این بخش هوادار، سود مالی و کیفیت تیم را باید در نظر گرفته و بر اساس آن تصمیم نهایی در خصوص این پیشنهادها را اعلام کنند.  مسوولان پرسپولیس در طول سه فصلی که مدیریت این باشگاه را برعهده داشته‌اند توانستند با تمدید به موقع قرارداد بازیکنان از این حیث به شرایط مناسبی دست یافته و همین مساله عاملی بوده که کمترین تغییر در اسکلت تیم برای برانکو شکل گرفته و به آنها نیز این فرصت را داده تا با فراغ بال به دنبال جذب بازیکنان مدنظر خود برای تقویت تیم باشند.  
سود10میلیاردی پرسپولیس ازطارمی وبیرانوند 
در بخش هواداری نیز این مساله وجود خواهد داشت که چه واکنشی نسبت به این انتقال داشته باشند. انتقال ناکام فصل گذشته مهدی طارمی باعث واکنش‌های شدیدی شده بود و در این فصل با توجه به درخشش این بازیکن مطمئنا این مساله با شدت بیشتری همراه خواهد بود. هواداران پرسپولیس که پیش از این در دهه هشتاد با کوچ ستاره‌های خود به فوتبال اروپا با توجه به درخشش و حضور آنها در تیم‌های درجه اول به استقبال این اتفاق می‌رفتند، اکنون باید دید چه واکنشی نسبت به این انتقال احتمالی خواهند داشت. بیرانوند با حضور در پرسپولیس توانست روند صعودی داشته باشد و کسب پیراهن شماره یک نیز روحیه و انگیزه او را بالاتر برد. او اکنون از محبوبیت مناسبی بین هواداران برخوردار است و البته واکنش او در هفته پایانی به اعتراض هواداران برخی از آنها را دل چرکین کرده است. با این حال در صورت تصمیمی اشتباه در خصوص جدایی او و انتخاب جانشینی نه در طراز او باعث می‌شود نوک انتقادها به سمت مسوولان این تیم نشانه برود.
 
اینکه چه بازیکنی به جای این دو در صورت حضورشان در فوتبال اروپا به ترکیب پرسپولیس اضافه شوند، مهم‌ترین مساله‌ برای تصمیم گیری در این ارتباط خواهد بود. اتفاقی که باعث می‌شود مسوولان پرسپولیس در درخواست جدایی این دو بازیکن موضع عقب نشینی را اتخاذ کنند و به فکر تداوم موفقیت در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا باشند. کیفیت فنی تیم بدون حضور این دو بازیکن تاثیرگذار مساله دیگری است که باعث می‌شود جدایی طارمی و بیرانوند را با اما و اگر مواجه کند.  طارمی البته رویاهایی نیز برای ادامه همکاری با پرسپولیس دارد که از جمله آن می‌توان به تداوم گلزنی در آسیا و موفقیت به همراه این تیم که می‌تواند شانس او برای کسب عنوان مرد سال آسیا را افزایش دهد، اشاره کرد. البته او با دو بار پیاپی کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر، می‌تواند برای سومین فصل این شانس را برای خود قایل شده که با کسب آن از این حیث به بازیکنی تاریخ ساز تبدیل شود.
 
در نهایت با توجه به سود ۱۰ میلیاردی این دو انتقال و در نظر گرفتن این شرایط باید دید بیرانوند و طارمی و همچنین مسوولان باشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت تا در وهله اول منافع باشگاه حفظ شود. در این راه لازمه این مساله این است که هواداران با اعتماد به باشگاه و تصمیم‌گیری لازم در این رابطه اجازه پروسه مادی این انتقال احتمالی را بدهند و البته فرصت برای پدیده‌سازی بعدی را مهیا کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استقلال هم اگه منصوریان رو به منچستر یونایتد بفروشه بیشتر از اینها گیرش میاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر