بازدید 3373

پليس دزدان شهر را 24ساعته به خط كرد

کد خبر: ۷۰۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 20 June 2017
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر استمرار اجراي طرح امنيت محله محور از دستگيري 145 مجرم سابقه‌دار در قالب 30 باند بزرگ سرقت در مدت 24 ساعت خبر داد.

به گزاش جوان، سردار حسين ساجدي‌نيا روز گذشته با حضور در پليس‌آگاهي تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص اجراي طرح برخورد با سارقان سابقه‌دار گفت: از بعدازظهر روز شنبه تا به حال با اجراي طرح امنيت محله محور و رصد سارقان سابقه‌دار، مأموران پليس آگاهي موفق به شناسايي ۳۰ باند تبهكاري شامل ۱۴۵ سارق سابقه‌دار شدند كه آنها اقدام به سرقت مسلحانه، كيف‌قاپي و زورگيري در سطح شهر تهران مي‌كردند كه پس از بازجويي اوليه تحويل مراكز قضايي داده خواهند شد. وي برآورد اموال سرقتي را حدود 24 ميليارد تومان اعلام كردند كه بيشتر از اماكن و منازل بوده است.
 
سردار ساجدي‌نيا در ادامه گفت: ۴۰ درصد از متهمان در اجراي طرح شناسايي و دستگير شده‌اند و از اين تعداد ۶۰ درصد در تهران و ديگر متهمان در حومه تهران ساكن بودند.

 وي ادامه داد: بعد از شناسايي اموال سرقتي و انتقال به پليس آگاهي از مالباختگان دعوت خواهد‌شد تا با حضور در پليس آگاهي اموال سرقتي‌شان را شناسايي كنند تا در اسرع وقت عودت شود.

 فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: طرح‌هاي امنيت محله محور در شهر تهران و همه محله‌ها اجرا مي‌شود و ادامه دارد.

 با توجه به تعطيلي مدارس و همچنين تعطيلات تابستاني، تلاشمان افزايش گشت‌ها به ويژه در مكان‌هاي تفريحي از جمله پارك‌ها است تا مردم با آرامش از اين مكان‌ها استفاده كنند. 

رئيس پليس پايتخت در خصوص طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر از سطح شهر تهران گفت: اين طرح تعطيل‌بردار نيست، اما براي انجام آن به همكاري همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط احتياج داريم. از ابتداي سال بيش از ۷۰۰ هزار نفر دستگير شده‌اند، اما در تعميم كمپ از سوي مسئولان با مشكل مواجهيم كه اگر اين ظرفيت ايجاد شود تعداد جمع‌آوري اين افراد با سرعت و جديت بيشتري انجام خواهد گرفت.
 
سردار ساجدي‌نيا در ادامه با اشاره به حادثه تروريستي در تهران گفت: ما گشت‌ها را به طور محسوس و غيرمحسوس داشتيم، اما بعد از اين حادثه، گشت‌هاي خودرويي و پياده پليس افزايش يافته و مأموران پليس در پايانه‌ها، ورودي شهر تهران و ايستگاه‌هاي مترو حضور جدي دارند.  

وي همچنين با اشاره به تجمعات سپرده‌گذاران در محل‌هاي سپرده‌گذاري گفت: هر نوع تجمع بدون مجوز غيرقانوني است. ولي با توجه به بحران‌هاي مالي سپرده‌گذاران كنار آنها بوده‌ايم تا مشكل خاصي پيش نيايد. در حال حاضر 24 تجمع داشتيم كه اميدواريم با تمهيدات و تصميمات جدي مسئولان، اين مشكل نيز مرتفع شود.
 
وي درباره تمهيدات پليس در روزهاي خاص پيش‌رو همچون روز قدس و نماز عيدفطر خاطرنشان كرد: هماهنگي‌ها و تمهيدات لازم براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر مراسم راهپيمايي و نماز عيد گرفته شده است تا شاهد حضور پررنگ آحاد مردم در اين مناسبت‌ها باشيم. 

مردم بدانند فرزندانشان در نيروي انتظامي كنارشان هستند تا آرامش در سطح شهر و كشور حفظ شود. 

وي در پايان گفت: شناسايي اراذل و اوباش نيز در حال اجراست و اميدواريم با همكاري و اعلام محل‌هاي حضور آنها از سوي مردم دستگيري و شناسايي اين افراد به موقع انجام گيرد. 
از شهروندان درخواست مي‌شود هر گونه موارد مشكوك را با سامانه ۱۱۰ در ميان بگذارند تا به موقع با آنها برخورد شود و اقدامات لازم انجام شود.
 
*** 
فقط از دلارفروش‌ها مي‌دزديدم 

پليس پايتخت دزدان شهر را 24ساعته به خط كرديكي از سارقان مردي است كه روز گذشته گزارش بازداشت او را با عنوان دزد گانگستر چاپ كرديم. او مدعي است به خاطر مشكلات مالي خانواده‌اش با جعل عنوان پليس هنگام سرقت مسلحانه از دلارفروش، مرتكب قتل شده است.

چند سال داري؟

36 سال

مجردي يا متأهل؟

مجرد

شغل و تحصيلاتت چيست؟

فوق ديپلم نرم‌افزار هستم و در شركت‌هاي مختلفي كارمند بودم.

با اين تخصص چرا به فكر سرقت افتادي؟

درآمدم براي مخارج خانواده‌ام كم بود. 25 سال شاهد فقر و بدبختي خانواده‌ام بودم. اين 25 سال زندگي گذشته،‌ مرا وادار كرد در سرزميني كه نمي‌داني مشكلت را كجا و به چه كسي بگويي دست به سرقت بزنم. به همين دليل تصميم گرفتم با سرقت مخارج درمان پدرم و مشكل مالي برادرم را حل كنم. نمي‌توانستم نسبت به مشكلات خانوده‌ام بي‌تفاوت باشم.

بيماري پدرت و مشكل برادرت چه بود كه مجبور به سرقت شدي؟

پدرم بستگي عروق دارد و برادرم به خاطر چك به زندان افتاد و بعد از اقساط ماهي يك ميليون تومان آزاد شد. او در ماه يك ميليون و 200 هزار تومان درآمد دارد و بايد يك ميليون قسط پرداخت مي‌كرد. مبالغ را غير‌مستقيم به آنها مي‌دادم تا متوجه نشوند.

براي سرقت سراغ چه كساني رفتي؟

بعد از اينكه تصميم به سرقت گرفتم با خودم گفتم نامردي است از كسي كه مالش را با زحمت به دست مي‌آورد، سرقت كنم. به همين دليل سراغ دلارفروش‌هايي رفتم كه در كف خيابان كاسبي مي‌كردند.

مگر آنها زحمت نمي‌كشند؟

[سكوت مي‌كند]

چند بار به اين كار دست زدي و چقدر كاسب شدي؟

پنج بار و هر بار با جعل عنوان، اما در سرقت‌هاي قبل فقط بي‌سيم داشتم. حدود 20 ميليون تومان دستم آمد.

چطور شد كه دستگير شدي؟

ششم فروردين ماه امسال با اسلحه به عنوان مأمور مبارزه با قاچاق، دلارفررشي را سوار ماشين كردم و در راه خواستم مدارك و مبالغي را كه همراهش است، تحويل دهد. او از آستين دست راستش چاقويي درآورد و خواست حمله كند كه اسلحه را درآوردم. او اسلحه را از دستم گرفت و شليك كرد و دستم آسيب ديد. اسلحه را گرفتم و چهار يا پنج بار شليك كردم كه منجر به قتل او شد. ترسيده بودم كه پليس راهور رسيد. فرار كردم و دو ماه بعد در خانه دستگير شدم.

اسلحه را از كجا تهيه كردي؟

در سفري كه به شهر سليمانيه عراق داشتم دو اسلحه با فشنگ خریدم و بعد فروشنده برای من به ایران فرستاد.

پشيمان نيستي؟

خيلي ناراحتم و با آغوش باز هر مجازاتي را مي‌پذيرم. حاضر بودم بميرم، ولي اين وضعيت را نداشته باشم و اينقدر عذاب نكشم.

 ***
بعد از خريد، پولش را نمي‌دادم و فرار مي‌كردم

يكي از بازداشت‌شدگان پسر جواني بود كه به اتهام سرقت از چند مغازه خريد و فروش تلفن همراه و يك مغازه خواروبارفروشي در شهريار دستگير شده بود. او بعد از خريد توانسته بود، رمز كارت عابربانك مغازه‌دار را دريافت كند و بلافاصله مبالغي را از آن سرقت كند.

چند سال داري؟

19 سال

سابقه داري؟

بله. دو سال قبل به اتهام شركت در نزاع به شش ماه حبس محكوم شدم.

در چه مناطقي مرتكب سرقت مي‌شدي؟

بيشتر از مناطق بالا شهر تهران مثل جردن و الهيه وارد مغازه مي‌شديم و گوشي را سفارش مي‌داديم و بلافاصله بعد از تحويل گوشي بدون پرداخت پول فرار مي‌كرديم. بعد از آن در مناطق ديگر در مغازه‌هاي عادي آنها را با قيمت پايين مي‌فروختيم.

نحوه سرقت از صاحب مغازه خواروبار فروشي در شهريار را توضيح بده.

آن روز به بهانه خريد شارژ تلفن همراه وارد مغازه شدم. همزمان با تعطيلي مدارس بود و دانش‌آموزان براي خريد به مغازه آمده بودند. از شلوغي مغازه استفاده كردم و به بهانه اينكه كمپ زده‌ايم، چند رقم جنس سفارش دادم. وقتي صاحب مغازه مشغول راه انداختن مشتري‌هايش بود و جنس مرا رديف مي‌كرد، هنگام گرفتن شارژ رمز عابربانكش را فهميدم و از اين فرصت استفاده كردم و بلافاصله به عابربانك رفتم و مقداري پول برداشت كردم. سپس به مغازه موبايل‌فروشي رفتم و چند گوشي به مبلغ 5ميليون خريدم.

چطور دستگير شدي؟

چند ماه بعد از آخرين سرقت روز يك‌شنبه در خانه استراحت مي‌كردم كه نمي‌دانم پليس چطور ردم را زد و دستگير شدم. هنوز هم در حيرتم!

 ***
من شب‌كار بودم

از ديگر سارقان بازداشت شده جواني بود كه در نبود صاحبخانه با ديلم و پيچ گوشتي وارد و مرتكب سرقت شده بود. او بعد از 17 فقره سرقت دستگير شده بود.

چند سال داري؟

28 سال

در 17 فقره سرقت چقدر درآمد داشتي؟

200 ميليون. سه تا گاوصندوق هم سرقت كرديم.

چطور خانه‌ها را شناسايي مي‌كردي؟

منازلي را كه در ابتداي تاريكي هوا چراغشان خاموش بود‌، زير نظر مي‌گرفتيم. وقتي مطمئن مي‌شديم كسي خانه نيست با ديلم و پيچ گوشتي در‌ ورودي خانه را باز مي‌كرديم و وارد خانه مي‌شديم.

بيشتر سرقت از چه طبقاتي بود؟

طبقات اول و دوم

مسلح بودي؟

خودم نه، ولي دوستم با اسلحه وينچستر همراهم بود.

*** 
عطر‌فروشي را رها كردم و دزد شدم
 
يكي ديگر از سارقان به اتهام سرقت لوازم خودرو دستگير شده بود. او در يكي از ايستگاه‌هاي مترو عطر مي‌فروخت، اما كارش را رها كرد و به سراغ دزدي رفت.

چند سال داري؟

26 سال

مجردي يا متأهل؟

متأهل و صاحب يك فرزند دختر هستم.

سابقه داري؟

خير. بار اولي بود كه مرتكب سرقت شدم.

شغلت چيست؟

در يكي از ايستگاه‌هاي مترو عطر مي‌فروختم.

چرا كارت را رها كردي؟

براي كسب درآمد بيشتر

مورد سرقتي كه انجام دادي چه بود؟

پنل ماشين را سرقت مي‌كردم كه بعد از چندبار سرقت دستگير شدم.

چه حسي داري فرزندت تو را با دستبند ببيند؟

اصلاً دوست ندارم مرا در اين وضعيت ببيند.

قبل از سرقت به اين فكر نكرده بودي؟

پشيمانم. اين لحظه را فكر نكرده بودم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل