بازدید 8089
۷

ردپای «پوست مرغ» در کباب‌ها

کد خبر: ۷۰۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 20 June 2017
رییس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه در برخی از چلوکبابی ها از گوشت مرغ استفاده می شود از ممنوعیت فروش غذا در خیابان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران، اظهار کرد: محتویات درون کباب های کوبیده می تواند از مواد مضر برای بدن همچون پوست مرغ و سیرابی تهیه شده باشد که این مسئله پیامدهای جبران ناپذیری برای سلامت عمومی جامعه در پی دارد.

وی ادامه داد: وجود پوست مرغ در برخی از کباب‌ها سرطان معده و روده را به همراه خواهند داشت و هر چه سریع‌تر باید فروش این محصولات متوقف شود.

رییس انجمن صنایع غذایی ایران با تاکید بر خرید از رستوران های معتبر بیان کرد: شهروندان حتی الامکان باید از خرید کباب‌های کوبیده به دلیل نامشخص بودن محتویات درون آنها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در واقع این کار یک تقلب محسوب می‌شود و باید با واحد‌های عامل چنین تخلفاتی برخورد شود.

عزیزی افزود: استفاده مکرر از این مواد می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی و عروقی و چربی خون در افراد شود که استفاده بیش از حد آن می‌تواند این بیماری را در دراز مدت افزایش دهد.

وی با اشاره به مبلغ های ارزان برای کباب گفت: خرید چلوکباب خیلی ارزان عقلانی نیست و مردم باید دقت بیشتری در خرید داشته باشند.

رییس انجمن صنایع غذایی ایران بیان کرد: یک رستوران با هزینه‌هایی که دارد، هرگز به صرفه نیست که با این مبلغ چلوکبابی بی کیفیت با مواد غیر قابل مصرف استفاده و به دست مردم عرضه کند.در این نوع کباب‌ها با این قیمت در واقع از گوشت خالص استفاده نمی‌شود بلکه از سویا، ضایعات گوشت و مرغ و شکمبه استفاده می‌شود و وقتی این مواد با یکدیگر چرخ می‌شود دیگر قابل مشاهده نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
نظارت بر مواد غذایی خیلی کمه
اشتباه ما در اینه که همیشه دنبال ارزان ترین جنس میگردیم نه با کیفیت ترین جنس. کوبیده از مواد غذایی بازاریه که بخاطر شکلی که داره اکثر فروشنده ها در آماده سازی و تبخ اش تقلب میکنند، قبلا که گوشت مرغ ارزون تر بود گوشت مرغ قاطی اش می کردن، اما حالا که قیمت مرغ هم زده بالا توش سیرابی شیردون و ضایعات مرغ و نون خشک میریزن، علاوه بر اینها جوش شیرین که بینهایت برای بدن مظره و عامل سرطانه، بهداشت باید نظارت بیشتر و قوی تری نسبت به این واحد ها داشته باشه و با متخلفین به هیچ عنوان مماشات نکنه، باید آبروی افراد متخلف بره و واحد صنفی شون تعطیل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
الان این منفی برای چیه؟
هموطن ایرانی من
چگونه در ذهن مرور میکند وبه خود اجازه می دهد به قیمت گرفتن سلامت مردم برای خود زندگی بسازد؟؟؟
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
به سادگی !
انسانیت بین ایرانیان رفته است! مگر خبر تجاوز دوم به زن جوانی که قبلش بهش تجاوز شده بود و در بیابان رها شده بود و به ماشبن دیگری پناه برده بود را نشنیدی!؟
چند سال پیش از یکی از رستوران های معروف تهران که همه از کوبیده هاش تعریف می کردند کوبیده خریدم تا دو روز گلاب به روتون حالم بد بود. بعد از اون قید کوبیده رو زدم. حالا خدا می دونه این 4 -5 هزار تومنی هاش چین.
کلا کوبیده حتی با قیمت بالاتر هم که میدن جوش شیرین رو که حتما داره و مشخصه که درصد گوشتش هم بسیار پایینه متاسفانه وقتی هم مایه اش اماده میشه معلوم نیست چیه توش شاید بهترین راه حل نخریدنش باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل