بازدید 3449
۱

آب و برق نوبخت و چیت چیان را به زاهدان کشاند

به منظور رفع چالش های موجود در آب و برق شهرهای سیستان و بلوچستان، وزیر نیرو به همراه معاون رئیس جمهور وارد زاهدان شدند.
کد خبر: ۷۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 19 June 2017
به منظور رفع چالش های موجود در آب و برق شهرهای سیستان و بلوچستان، وزیر نیرو به همراه معاون رئیس جمهور وارد زاهدان شدند.

به گزارش تسنیم، به منظور رفع چالش های موجود در بخش آب و برق زاهدان، عصر امروز ( دوشنبه) " محمد باقر نوبخت" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی حمید چیت چیان وزیر نیرو وارد استان سیستان و بلوچستان شدند.

بر اساس این گزارش، به دنبال بحث کمبود منابع آبی این استان که پیش تر در شورای عالی آب مطرح شده بود و همچنین چالش های موجود در بخش برق استان که در هیات دولت مطرح شد، برای جمع بندی این مباحث و برطرف کردن چالش های موجود در این دو بخش و اجرایی شدن پروژه هایی که می تواند در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشکلات آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کند، مقرر شد تا توسط وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری سیستان و بلوچستان جمع بندی هایی انجام شود و نتیجه آن در جلسه آتی هیئت دولت مطرح شود.

در همین راستا، " محسن میرادی" مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پاون با اشاره به این مطلب که در این سفر جلساتی برای احصای این پروژه ها برگزار خواهد شد تا منجر به مرتفع شدن معضلات آب و برق در استان شود افزود: وزیر نیرو و معاون رئیس جمهور بجز شرکت در جلسات اداری،‌ در بدو ورود به این استان از تاسیسات آب شیرینکن و سامانه تله متری شهر زاهدان بازدید خواهند کرد تا از نزدیک شاهد کمبودها و نحوه تامین آب این شهرستان باشند.

وی با اشاه به اینکه مسئله آب زاهدان هم اینک دارای شرایط پایداری است افزود: در شهر زاهدان کمبودهای ذاتی داریم و بین منابع تولید و مصرف این شهرستان فاصله زیادی وجود دارد.

میرادی با اشاره به اینکه در شهر زاهدان حدود 67 درصد جمعیت شهری از آب شرب برخوردار هستند و 13 درصد دارای آب بهداشتی و بقیه فاقد هر گونه سامانه آبرسانی هستند اظهار داشت: در مصوبه شورای عالی آب مطرح و مقرر شد تا تامین لوله این پروژه ها از طریق وزارت نیرو و اعتبارات آن از محل سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

وی یاد آور شد: اصلاح شبکه شهر زاهدان قریب به 800 کیلومتر است که امیدواریم ردیف اعتباری برای شبکه آب زاهدان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.
مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: در نقاط دیگری از شهرهای این استان، طرح های آبرسانی تعریف شده که امیدواریم با اجرایی شدن آن ها مشکل آب و برق این منطقه مرتفع شود.

وی در خصوص تامین برق اضطراری زاهدان نیز اظهار داشت: با توجه به ناپایداری وضعیت برق زاهدان تصمیمی اتخاذ خواهد شد تا با ایجاد تامین برق اضطراری بتوانیم در هنگام قطع برق از قطع آب شرب شهر زاهدان جلوگیری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بحران مدیریت در وزارت نیرو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل