بازدید 2004

رزمایش ناتو برای نخستین‌بار در مرز لهستان-لیتوانی

نیروهای آمریکایی و انگلیسی نخستین رزمایش دفاعی بزرگ ناتو را در مرز میان لهستان و لیتوانی انجام دادند.
کد خبر: ۷۰۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 19 June 2017
نیروهای آمریکایی و انگلیسی نخستین رزمایش دفاعی بزرگ ناتو را در مرز میان لهستان و لیتوانی انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رزمایش برای تمرین در مواجهه با سناریوی احتمالی تلاش روسیه برای نفوذ در کشورهای حوزه بالتیک صورت گرفته است.

منطقه‌ای که این رزمایش نظامی در آن صورت گرفته "سووالکی گپ" نام دارد که اگر روسیه آن را تصرف کند، راه ارتباطی میان استونی، لتونی و لیتوانی قطع می‌شود.

هلیکوپترهای آمریکایی و جنگنده‌های انگلیسی در این رزمایش حضور داشته و نیروهایی از لهستان، لیتوانی و کرواسی نیز در این رزمایش حاضر بودند.

یکی از مقام‌های نظامی آمریکایی در این رزمایش گفت: این منطقه به دلیل جغرافیایی مهم است چونه دارای تپه های کوتاه، جنگل و زمین‌های زراعی است و احتمال اینکه مورد حمله قرار گیرد وجود دارد و اگر تصرف شود، سه متحد استونی، لیتوانی و لتونی از مابقی متحدان ناتو دور می‌شوند. ما باید در این منطقه رزمایش انجام دهیم و نیروها را تقویت کنیم تا در صورت حمله احتمالی بتوانیم مقابله کنیم.

روسیه هرگونه برنامه برای حمله به کشورهای حوزه بالتیک را رد کرده و می‌گوید این ناتو است که ثبات در شرق اروپا را با حضور نظامی‌اش در منطقه و انجام رزمایش‌های نظامی تهدید می‌کند.

الحاق شبه جزیره کریمه در 2014 توسط روسیه باعث شد تا بسیاری از کشورهای منطقه از بیم حمله روس‌ها به ناتو متمایل شوند.

مقام های ناتو بر این باورند که روسیه در سپتامبر سال جاری میلادی در خاک خود و بلاروس در مقیاسی بزرگتر رزمایش نظامی برگزار می‌کند که احتمالا 100 هزار نیرو را شامل می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل