بازدید 1694

شورش حزب حاکم رومانی علیه نخست‌وزیر

حزب حاکم رومانی با اعلام عدم حمایت از نخست‌وزیر خودش، طرح رای عدم اعتماد را به پارلمان ارائه کرد.
کد خبر: ۷۰۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 19 June 2017
حزب حاکم رومانی با اعلام عدم حمایت از نخست‌وزیر خودش، طرح رای عدم اعتماد را به پارلمان ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سورین گریندینو، نخست وزیر رومانی از برکناری امتناع کرده و همین موجب بحران سیاسی در رومانی شده است.

میهای فیفور، یک سناتور از حزب سوسیال دموکراتیک چپ میانه طرح رای عدم اعتماد علیه گریندینو را که به اجرا نکردن برنامه حزب حاکم رومانی متهم است، در پارلمان قرائت کرد. این پیشنهاد رسمی، گریندینو را به "اهانت به قوانین دموکراتیک، عدم بلوغ و بی‌مسئولیتی سیاسی" متهم می‌کند.

گریندینو که از ژانویه قدرت را در دست دارد،‌ عملکرد ضعیف خود را تکذیب می‌کند. او مدعی است لیویو دراگنی،‌ رئیس قدرتمند حزب که سال ۲۰۱۶ به تقلب انتخاباتی متهم شد و شخصا نمی‌تواند پست نخست‌وزیری را در دست بگیرد، در صدد است تا یک فرد وفادار حزبی را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کند.

نخست‌وزیر رومانی، این بحران را با استناد به رشد ۵.۶ درصدی برای سه ماهه اول سال در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۶ "عجیب و غیر معمول" دانست.

ویکتور پونتا، نخست وزیر اسبق رومانی که از متحدان نخست‌وزیر فعلی است،‌ خواستار گفت‌وگو با رئیس حزب به منظور حل بحران است. او توضیح داد: رای عدم اعتماد مثل یک جنگ اتمی میان اعضای حزب سوسیال دموکرات است.

پونتا گفت، جنگ درون حزبی تنها به نفع کلوس یوهانیس، رئیس‌جمهوری رومانی است که به عنوان یک رقیب سیاسی، این قدرت را در اختیار دارد تا یک نخست وزیر را نامزد کرده و سپس در پارلمان تایید شود.

سوسیال دموکرات‌ها و متحدان سیاسی آنها به ۲۳۳ رای از مجموع ۴۶۵ کرسی برای برکناری دولت نیاز دارد. آنها در حال حاضر ۲۴۷ کرسی دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار