بازدید 4583
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ریزش ۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس تحت تاثیر سه نماد پالایشی

بازار سهام برای سومین روز متوالی روند منفی خود را ادامه داد تا با افت 16/ 0 درصدی در جایگاه 78 هزار و 860 واحد قرار بگیرد. در بازار امروز کاهش شاخص کل بیشتر تحت تاثیر معاملات نمادهای معاملاتی پالايش نفت اصفهان، پالايش نفت بندرعباس، بانك تجارت و پالايش نفت تهران بود. در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با رشد 4.4 واحدی به رقم 895 واحد رسید.
کد خبر: ۷۰۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 19 June 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 29 خرداد ماه 96 با کاهش 130 واحدی به رقم 78 هزار و 860 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز در تالار شیشه ای برای سومین روز پیاپی، شاهد قرمز پوشی شاخص های منتخب بودیم، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 43 واحدی به رقم 26 هزار و 617 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 64 واحد کاهش، عدد 16 هزار و 941 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 49 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 95 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 148 واحدی به رقم 85 هزار و 703 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 135 واحدی به رقم 54 هزار و 406 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 33 واحدی، عدد 176 هزار و 604 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز در همان آغاز کار یعنی ساعت 09:05 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 79 هزار و 1 واحد قرار گرفت.

ریزش ۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس تحت تاثیر سه نماد پالایشی

در معاملات امروز بازار سهام، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 28 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 20 واحد، نماد وتجارت (بانك تجارت) همانند روز گذشته با 20 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 17 واحد بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 35 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 33 واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشید.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، کارت اعتباری ایران کیش، شیشه و گاز، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، شیرین دارو و حق تقدم آن، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و سیمان ممتازان کرمان و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: توسعه معدنی و صنعتی صبانور، گروه دارویی البرز، کاشی پارس، قند اصفهان، پتروشیمی فارابی، معدنی دماوند، گلوکزان، تأمین ماسه ریخته‌گری، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان، اختیار خرید و فروش فولاد مبارکه، عمران و توسعه شاهد، صندوق زمین و ساختمان  مسکن شمال‌غرب، تولید تجهیزات سنگین هپکو، مجتمع معادن مس تکنار، فولاد مبارکه اصفهان و قند لرستان بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، امروز گروه های شیمیایی، خودرو و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت در نمادهای کاشی تکسرام، قند شیرین خراسان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، بیسکویت گرجی، کاغذ سازی کاوه، نوردآلومینیوم، پارس سرام بود.

در مقابل نمادهای شهد ایران، سخت آژند، کاشی پارس، شکر شاهرود، لیزینگ ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران و قند ثابت خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام کاشی تکسرام، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای واحد صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام سیمان مازندران، سیمان خزر، لامپ پارس شهاب و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در معاملات امروز مخابرات با معامله 53 میلیون سهم به ارزش 102 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

معامله‌گران بورس امروز، 424 میلیون و 473 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 31 هزار و 433 نوبت معامله و به ارزش 109 میلیارد و 843 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با رشد 4.4 واحدی به رقم 895 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 330 میلیون و 37 هزار برگه بهادار در قالب 27 هزار و 626 نوبت معامله و به ارزش 89 میلیارد و 239 میلیون تومان داد و ستد کردند.  


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
واقعا باید تاسف خورد برای این شرکت های پالایشی و مسئولین این شرکت ها.سه ماه از سال 95 گذشته هنوز صورت مالی سال قبل رو ندادن.اقتصاد یک کشور با یه همچین بورسی به کجا خواهد رسید؟
بزودی واردکانال ۶۰هزارواحدخواهدشد تازه هنموزنمادبانکهابازگشایی نشده
درشرایطی که بانکهابرای جذب سپرده بیشترودادن سودبالاترباهم رقابت میکنند بازنده اصلی بازاری نیست جزبورس که ازدی ۱۳۹۲درکمای مطلق است وعددسازیها هم تاثیری دربهبپودحال آن نداشته ونخواهدداشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر