بازدید 2926

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی امروز به دلیل ادامه روند افزایش تولید نفت شیل آمریکا و بر هم خوردن تلاش های اوپک برای برقراری توازن در بازار نفت از این طریق، با روند نزولی آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۷۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 19 June 2017
قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی امروز به دلیل ادامه روند افزایش تولید نفت شیل آمریکا و بر هم خوردن تلاش های اوپک برای برقراری توازن در بازار نفت از این طریق، با روند نزولی آغاز بکار کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، کاهش تقاضای جهانی برای نفت، از جمله دلایل قرار گرفتن قیمت نفت در مسیر کاهش است.

در معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت دریای برنت با ۱۳ سنت کاهش معادل ۳ دهم درصد تنزل به ۴۷ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱۵ سنت کاهش قیمت در برابر ۴۴ دلار و ۵۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.  

این در حالی است که کشورهای عضو اوپک و برخی غیر اوپکی ها با تمدید توافق کاهش روزانه حدود ۱.۸ میلیون بشکه تا پایان سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، به دنبال تقویت قیمت طلای سیاه و کاهش ذخایر جهانی نفت هستند.

به گفته دست اندرکاران بازار، علت اصلی کاهش قیمت نفت به روند افزایشی تولید نفت شیل آمریکا و از بین رفتن تلاش های اوپک از این طریق باز می گردد.

همچنین بانک گلمن ساچ آمریکا اعلام کرده، تعداد دکل‌های فعال حفاری این کشور به بیشترین رقم در ۶ هفته اخیر رسیده است و برای بیست و دومین هفته متوالی است که به تعداد دکل‌های حفاری آمریکا افزوده می‌شود.  

از بیست و هفتم ماه گذشته میلادی به بعد، تعداد ۴۳۱ دکل فعال حفاری به چرخه تولید نفت آمریکا افزوده شده است که این تعداد دکل قادر هستند ۷۷۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کنند.

تقاضای نفت در آسیا که بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است با کاهش روبرو شده و میزان واردات نفت ژاپن و هند در ماه گذشته میلادی هر کدام  به ترتیب ۱۳.۵ و ۴.۲ درصد کاهش نشان می دهد؛ ضمن اینکه برآورد می شود چین در ماه های آینده کاهش واردات نفت داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر