بازدید 4083

جنگل‌های پرتغال همچنان می‌سوزد

در شمال شرقی پایتخت پرتغال جنگل‌ها همچنان می‌سوزند و تا کنون دست‌کم ۶۲ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۷۰۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 19 June 2017
جنگل‌های پرتغال همچنان می‌سوزددر شمال شرقی پایتخت پرتغال جنگل‌ها همچنان می‌سوزند و تا کنون دست‌کم ۶۲ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به گفته مقامات رسمی پرتغال، حریقی با چنین شدت و سرعت از ۵۰ سال پیش در پرتغال بی‌سابقه بوده است. آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال شرقی لیسبون تا کنون دست‌کم ۶۲ قربانی گرفته و ممکن است همچنان بر تعداد قربانیان افزوده شود.

به گفته "آنتونیو کوستا" نخست وزیر پرتغال، آتش‌سوزی به ویژه در منطقه "پدروگاو گرانده"، حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال لیسبون بسیار مهیب است و ابعاد تراژیک گرفته است.

در منطقه یادشده که از مناطق کم‌جمعیت شناخته می‌شود، برخی روستاها به کلی در محاصره آتش قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که بسیاری از مردم در خودروهای خود طعمه آتش شده و به کلی سوخته‌اند.

در برخی از روستاها قربانیان از دود و خفگی جان باخته‌اند. بسیاری از مردم از خانه‌های خود فرار کرده‌اند و مأموران به دنبال افراد ناپدیدشده هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت پرتغال روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به دلیل کشته شدن ده‌ها نفر در آتش‌سوزی جنگل‌ها سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.  

به گفته مقامات ۵۹ نفر با سوختگی شدید به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند که شش نفر از آنها مأموران آتش‌نشانی هستند.

به گفته مسئولان، حریق در چهار جبهه فعال است. آتش‌نشانی پرتغال با حدود ۷۵۰ مأمور، حدود ۲۰۰ خودرو و دو هواپیما مشغول نبرد با حریق است. آتش‌نشانی کشور همسایه اسپانیا نیز دو هواپیما برای کمک به منطقه فرستاده است.

گفته می‌شود که باد شدید و دمای بالای ۳۵ درجه عملیات مهار آتش را دشوار کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، رئیس پلیس قضایی ملی پرتغال علت این آتش‌سوزی مهیب را رعد و برق اعلام کرد. نخست وزیر پرتغال آتش‌سوزی شدید جنگل‌ها را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در سال‌های اخیر در این کشور خواند.  

آخرین بار در سال ۱۹۶۶ جنگل‌سوزی بزرگی در پرتغال روی داد که طی آن ۲۵ تن از نیروهای ارتش این کشور طعمه آتش شدند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان