بازدید 3872

حزب ماکرون در دور دوم انتخابات پارلمانی پیروز شد

کد خبر: ۷۰۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰ 19 June 2017
بر اساس نتایج نخستین شمارش آرا، حزب تازه تاسیس «جمهوری ‌به‌پیش» به رهبری رئیس‌جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور بیش از ۸۰ در صد آرا را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، ۶۷ هزار مرکز رای از ساعت هشت صبح روز یکشنبه درهای خود را به روی بیش از ۴۷ میلیون واجد شرایط رای در فرانسه گشودند. نخستین شمارش آرا حاکی از پیروزی حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه است.

در این انتخابات حزب "جمهوری ‌به‌پیش" به رهبری امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، پیروز و موفق شد بیش از ۸۰ در صد آرا و ۳۵۵ تا ۴۲۵ کرسی از مجموعا ۵۷۷ کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب حزب "جمهوری ‌به‌پیش" به اکثریت مطلق دست یافته است. نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات پارلمانی فرانسه همچنین نشان می‌دهد که حزب جمهوری‌خواهان محافظه‌کار ۱۲۵ کرسی و سوسیالیست‌ها ۴۹ کرسی مجلس را به دست آورده‌اند. چپ‌ها ۳۰ کرسی پارلمان را به خود اختصاص دادند و جبهه ملی مارین لوپن می‌تواند ۸ نماینده را به مجلس بفرستد.

امانوئل ماکرون که در انتخابات ریاست جمهوری پیروزی چشمگیری را جشن گرفته بود، اکنون به دومین موفقیت بزرگش دست یافته است؛ آن‌ هم با حزبی میانه‌رو و تازه‌ تأسیس که برای نخستین بار در انتخابات پارلمانی فرانسه شرکت داشته است.

این موفقیت درخور توجه راه را به این ترتیب برای امانوئل ماکرون هموار خواهد کرد تا برنامه‌های اصلاحی خود را هرچه سریع‌تر پیش ببرد. هیچ یک از روسای جمهور فرانسه در شش دهه‌ی گذشته تا به این اندازه از پشتیبانی حزب خود در پارلمان این کشور برخوردار نبوده‌اند.

دومین دور انتخابات پارلمانی فرانسه رکورد نازل‌ترین مشارکت در انتخابات پارلمانی فرانسه را شکست. به گزارش وزارت کشور فرانسه در این انتخابات که روز یکشنبه برگزار شد، تا عصر این روز تنها ۳۵ درصد واجدان شرایط آرای خود را به صندوق‌های رای ریختند.

شمار شرکت‌کنندگان در رای‌گیری دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه به نسبت دور اول که روز یکشنبه برگزار شد، حدود پنج درصد کمتر بود. این تعداد به نسبت دور دوم انتخابات پارلمانی در پنج سال پیش نیز کاهشی ۱۱ درصدی را نشان می دهد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر