بازدید 4410

شورای آمایش بسیار کُند عمل می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری در افزایش بهره‌وری به موفقیت دست می‌یابد که در اقدامات آمایشی پیشرو باشد و با نگاهی جامع به موضوعات نگاه کند.
کد خبر: ۷۰۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 18 June 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم انجام امور آمایشی در کشور، اظهار داشت: انجام کار آمایش یک گزینه انتخابی نیست بلکه ضروری است، زیرا با عدم نگاه آمایشی، منابع کشور به هدر می‌رود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس نهم اینجانب نماینده ناظر مجلس در شورای آمایش بودم، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر امورات این شورا بسیار کُند پیش می‌رود.

کشورهای در حال توسعه نباید هیچ کاری را بدون نگاه آمایشی انجام دهند

وی با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه هیچ کاری نباید بدون نگاه آمایشی انجام شود، افزود: ساخت بیمارستان، توسعه مراکز آموزشی، محل اسکان مردم، نوع کشت کشاورزی، ایجاد بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و گردشگری باید متناسب با آمایش سرزمینی، جمعیت و منابع و سرمایه‌های کشور انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشوری در افزایش بهره‌وری به موفقیت دست می‌یابد که در اقدامات آمایشی پیشرو باشد و با نگاهی جامع به موضوعات نگاه کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب متاسفانه بدلیل عدم وجود نگاه آمایشی هرکسی که زور بیشتری داشت، توانست منابع کشور را در همان نقطه متمرکز کند، در صورتی که نباید هیچ کاری بدون نگاه آمایشی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه امورات آمایشی باید بصورت ملی تهیه شوند و نگاه منطقه‌ای به این موضوع صحیح نیست، افزود: نگاه ملی عادلانه، متناسب با منابع و مصارف کشور انجام می‌شود.

مجلس 2 عضو ناظر در شورای آمایش دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای آمایش در سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، اظهار داشت: که این شورا متاسفانه بسیار کُند عمل می‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه شورای آمایش در ادوار گذشته اصلا اجازه کار منطقه‌ای در زمینه آمایش را به هیچ استانی نمی داد، زیرا باید نگاه ملی در این حوزه وجود داشته باشد، متذکر شد: برای مثال در یک سال تصویب کردیم که در 14 استان گندم کشت نشود، زیرا با عدم مدیریت آب، منابع کشور هدر می‌رود.

این نماینده مجلس در مجلس دهم با بیان اینکه اروپایی‌ها اگر پیشرفت کرد به این دلیل بود که برنامه های آمایشی خود را حدود 80 سال پیش به تصویب رساندند، ولی متاسفانه اقدامات آمایشی ما هنوز تصویب نشده است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه گله مند بودند ولی هنوز کاری در این زمینه انجام نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار