بازدید 3538

افزایش ۷۲۴ درصدی صادرات ترکیه به قطر

صادرات انواع میوه و سبزیجات از اول می تا ۱۵ ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲۴ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 18 June 2017
صادرات انواع میوه و سبزیجات از اول می تا ۱۵ ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش فارس به نقل از پنین‌سوالاقطر، بر اساس بیانیه‌ای که توسط اتحادیه صادرکنندگان غرب مدیترانه صادر شد، میزان صادرات انواع میوه و سبزیجات ترکیه به قطر طی چند مدت گذشته به شدت افزایش یافته است. 

مصطفی ساتیجی رئیس اتحادیه صادرکنندگان غرب مدیترانه، گفت: صادرات میوه و سبزیجات ترکیه به قطر در این میان افزایش قابل توجهی داشته است که در این میان ارزش صادرات ترکیه به قطر از 379 میلیون و 861 هزار دلار فراتر رفته است. این رقم که از اول می تا 15 ژوئن را شامل می‌شود نسبت به مدت مشابه سال گذشته 724 درصد رشد داشته است. تنها ارزش گوجه‌فرنگی که در طول این مدت به قطر صادر شده حدود 246 میلیون دلار است. 

به گزارش فارس، طی دو هفته گذشته با افزایش تنش‌ها بین کشورهای عربی و قطر آنها صادرات خود را به این کشور متوقف کردند. در این میان قطر تقاضای واردات مواد غذایی، میوه و آب از ترکیه و ایران داشته است. اگر چه ایران هم طی دو هفته گذشته صادراتی به این کشور داشته اما ظاهراً سهم ترکیه در این میان بسیار بیشتر است.

در زمان تحریم روسیه هم که این کشور به دنبال واردات محصولات مواد غذایی از کشورهای همسایه بود ترکیه گوی رقابت را از ایران ربود و توانست سهم بیشتری در بازارهای روسیه داشته باشد. سهم ایران در این میان تنها محدود به چند محموله محصولات شیلاتی و صیفی‌جات شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان