بازدید 2931

ورزش مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز

کد خبر: ۷۰۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 17 June 2017
عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران با بیان اینکه بدون شک چاقی خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد، گفت: هر چقدر وزن بالاتر باشد مفاصل بزرگ باید بار و فشار بیشتری را تحمل کنند و در نتیجه خطر ابتلا به آرتروز در آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش فارس، غلامعلی عکاشه عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران در خصوص علل بروز آرتروز مفاصل گفت: آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با مفاصل است، در این بیماری غضروف مفاصل بر اثر ضربه یا صدمه دیده و به مرور زمان از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: بیماری آرتروز بیشتر در مفاصل لگن، زانو، مچ پا که وزن بدن بر روی آنها قرار دارد بروز می‌کند اما ممکن است این بیماری هر مفصلی را درگیر کند و نمی‌توان گفت مفاصل مچ دست یا آرنج از این بیماری در امان هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران در خصوص نقش چاقی در بروز آرتروز گفت: بدون شک چاقی خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد. هر چقدر وزن بالاتر باشد مفاصل بزرگ باید بار و فشار بیشتری را تحمل کنند و در نتیجه خطر ابتلا به آرتروز در آنها بیشتر می‌شود.

عکاشه افزود: از دیگر علل بروز آرتروز می‌توان به بد نشستن، انجام ناصحیح حرکات ورزشی و ضربه ممتد به مفاصل اشاره کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران در خصوص روش‌های درمان این بیماری عنوان کرد: در موارد بسیار شدید آرتروز جراحی تعویض مفصل توصیه می‌شود اما قبل از جراحی معمولا روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان کار به جراحی ختم نشود که یکی از آنها استراحت دادن به مفصل آسیب دیده است.

وی گفت: بیمارانی که برای درمان بیماری خود تعویض مفصل انجام می‌دهند می‌توانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند به‌طوری که برخی از این بیماران بعد از گذشت 40 سال از زمان تعویض مفصلشان با هیچ مشکلی مواجه نشده‌اند.

عکاشه به افرادی که به این بیماری مبتلا هستند توصیه‌ کرد: یکی دیگر از روش‌های درمان این بیماری ورزش کردن است که باید حتما با نظارت و اجازه پزشک انجام شود تا مشکل مفصل را تشدید نکند یا باعث بروز درد جدیدی نشود. ورزش‌های سبک و مفرح مثل شنا به این افراد بیشتر توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش وزن می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری شود، گفت: در افرادی که اضافه وزن دارند کم کردن وزن باید حتما مدنظر قرار گیرد. بهتر است رژیم گرفتن و ورزش کردن برای کاهش وزن باید تحت نظر پزشک انجام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر