بازدید 3117

آیا شرایط برای واقعی کردن اقتصاد کشور مهیاست؟

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است باید از طریق تعامل با دنیا و ورود سرمایه، دانش فنی، تکنولوژی و تجهیزات تازه، شرایط را برای واقعی کردن اقتصاد کشور فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 17 June 2017
یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است باید از طریق تعامل با دنیا و ورود سرمایه، دانش فنی، تکنولوژی و تجهیزات تازه، شرایط را برای واقعی کردن اقتصاد کشور فراهم کنیم.

محسن بهرامی ارض اقدس عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، مدیریت کالاهای وارداتی که توان ساخت آن‌ها در داخل وجود دارد را بعنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل مهم اقتصاد کشور برشمرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در واحدهای تولیدی و پاسخگویی محصولات آن‌ها برای مصارف داخلی لذا انتظار می‌رود تا از ورود بی رویه این کالا‌ها به منظور حمایت از تولیدات داخلی جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه ورود سالانه حجم زیادی از کالای مصرفی قاچاق به کشور، تولیدکنندگان داخلی را متضرر ساخته است، افزود: مطابق با ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال ۸۳ قرار بر این شده بود تا مبارزه با قاچاق کالا پیش از مبادی ورود تا مراکز عرضه مورد بررسی قرار گیرد و در همان سال شاهد تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده ایم.
 
بهرامی ارض اقدس تصریح کرد: مبارزه جدی با قاچاق یکی از اصلی‌ترین اهداف مدنظر دولت وقت بوده و در اوایل آغاز کار دولت یازدهم میزان قاچاق کالا حدود ۲۵ میلیارد دلار برآورده شده بود در حالی که بر اساس گزارشات رسمی هم اکنون این رقم به ۱۲. ۵ میلیارد دلار تقلیل یافته است.
 
 وی با بیان اینکه مبارزه به تنهایی جواب نمی‌دهد، افزود: باید سلسله اقداماتی از جمله منطقی کردن تعرفه‌ها، نرخ ارز و نیز حمایت منطقی از تولید انجام شود تا بدین گونه از افزایش حجم قاچاق در کشور، جلوگیری به عمل آید.
 
بهرامی ارض اقدس با اشاره به دو مفهوم اقتصاد درون زا و برون نگری در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: انتظار می‌رود تا به منظور افزایش تولید داخل، از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود همچنین باید از طریق تعامل با دنیا و ورود سرمایه، دانش فنی، تکنولوژی و تجهیزات تازه، شرایط را برای واقعی کردن اقتصاد کشور فراهم کرد. 
  
این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: ورود کالاهای واسطه‌ای باید به گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد شرایط تبعیض آمیز برای صادرکنندگان نشود تا بتوان از طریق عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی، بر تأکیدات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند. 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل