بازدید 5727
۲

۷۰۰ روستای سرباز در انتظار برای آبرسانی سقایی

کد خبر: ۷۰۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 17 June 2017
فرماندار شهرستان سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان با بیان اینکه 68درصد جمعیت روستاهای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی هستند، تاکید کرد: درمیان روستاهایی که به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند، 700روستا در نوبت برای آبرسانی 15 لیتری است.

به گزارش اینسا، ‌حمید الدین یوسفی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مجتمع آبرسانی روستای کشاری اظهار کرد: بنا به مصوبه هیئت دولت، خطوط انتقال آب سد پیشین این شهرستان برای مصارف کشاورزی و آب آشامیدنی پایین دست در تیرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر28میلیارد تومان به 250روستای پایین دست آبرسانی می‌کند.

به گفته فرماندار سرباز، 92 درصد جمعیت این شهرستان در سکونتگاه‌های روستایی اقامت دارند که بیش از 68درصد جمعیت این روستاها نیز فاقد شبکه آبرسانی است.

یوسفی با اشاره به آبرسانی سقایی به روستاهای فاقد شبکه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 28 روستای شهرستان سرباز به صورت سقایی و با سهمیه تنها 15 لیتر در روز توسط ناوگان تانکری آبرسانی می‌شوند و این درحالی است 700 روستا نیز در نوبت آبرسانی سیار هستند.

وی با بیان اینکه 80 درصد سکونتگاه‌های این شهرستان در کنار رودخانه بزرگ سرباز واقع است، اظهار‌امیدواری کرد: با نزولات و بارش‌های اخیر و جاری شدن این رودخانه، مشکل آب مردمی که در کنار 300 کیلومتر از طول این رودخانه بین سد پیشین، روستای کشاری و منطقه دشتیاری و باهوکلات ساکن هستند، حل شود.

به گزارش ایسنا هم اکنون 1300روستای استان سیستان وبلوچستان به صورت سقایی آبرسانی می‌شوند و این درحالی است بسیاری از روستاها نیز در نوبت آبرسانی سیار هستند، همچنین به گفته مسئولان ناوگان آبرسانی سیار فرسوده شده‌اند و برای نوسازی و تجهیز آن‌ها به 10میلیارد تومان اعتبار نیاز است. این ناوگان 13 میلیارد تومان نیز از شرکت آب طلب دارند.

لازم به یادآوری است شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسئولیت‌های بشر دوستانه‌ متعهد شده 1500 نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز را مجهز به سیستم آبرسانی و تصفیه آب کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یعنی فقط میشه دعا کرد تا بارون بیاد ؟ اگه نیاد چی ؟
پس این کشور های عربی چطوری آب شرب مردمشونو تامین میکنن ؟
جالبه در سواحل چابهار دولت احداث به سد زیردان نموده و چندین ساله آب گیری شده ولی در پایین دست سد حدود 240 روستا که بصورت آبرسانی سیار تغذیه می شوند بدلیل اهمال فروشنده طرف قرارداد در تحویل لوله چندین ساله بی آب هستند و مصداق ضرب المثل آب در کوزه ما تشنه لبان می گردیم هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار