بازدید 15817
۵

افزایش سواستفاده جسمی و جنسی از سالمندان

بررسی‌ها حاکی از آن است که از هر شش سالمند در جهان حدود یک نفر نوعی از سوء‌استفاده را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۷۰۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 17 June 2017
بررسی‌ها حاکی از آن است که از هر شش سالمند در جهان حدود یک نفر نوعی از سوء‌استفاده را تجربه می‌کند.

به گزارش قانون، سازمان جهانی بهداشت (WHO) با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد: از هر شش سالمند یک نفر برخی از اشکال سوء استفاده را تجربه می‌کند که این رقم از آنچه در گذشته برآورده شده بالاتر است و پیش بینی می‌شود با بالا رفتن سن جمعیت در جهان نیز بیشتر شود.

در این بررسی آمده است: تقریبا ۱۶ درصد افراد ۶۰ سال به بالا در معرض سوء استفاده روانی قرار گرفته و موارد دیگری نظیر سوء استفاده مالی، مورد بی‌توجهی قرار گرفتن، سوء استفاده جسمی و جنسی از آنان نیز به ترتیب ۶.۸، ۴.۲، ۲.۶ و ۰.۹ درصد است.

نتایج این تحقیق بر اساس اطلاعات موجود از ۵۲ مطالعه انجام شده در ۲۸ کشور از مناطق مختلف از جمله ۱۲ کشور با میزان درآمد پایین یا متوسط بدست آمده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، به گفته کارشناسان این سازمان، سوء استفاده از سالمندان رو به افزایش است و این موضوع برای ۱۴۱ میلیون فرد سالمند در سراسر جهان هزینه‌های اجتماعی و انفرادی جدی به دنبال دارد. همچنین ضرورت دارد برای پیشگیری و پاسخ به افزایش میزان انواع مختلف سوء استفاده از سالمندان اقدامات جدی انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
سوء استفاده جنسی از سالمند ؟!!!! واقعا به ته دنیا رسیدیم !
سوء استفاده جنسی از سالمند ؟!!!! واقعا به ته دنیا رسیدیم !
سوء استفاده "جنسی" از سالمند!!
بیائید به حق این شب های عزیز خود را به تغافل نزنیم .
قبول کنیم بنا به هر دلایلی که بوده و یا هست در حق ضعفا(بچه ها ، سالمندان ، زنان ، بی پول ها و...) ظلم میکنیم.
توجه کنیم اغلب این ضعفا معمولا در رفت و آمدهای شهری دیده نمیشوند بلکه به خاطر ضعف گوشه نشین خانه ها هستند! بچه ها ، سالمندان از کار افتاده ، معلولین ، زنان ، مستمندان و...
در این جامعه به هر دلیلی نظیر تحت فشار بودن منطقه ای ، ضعف های فرهنگی ، در معرض جنگ بودن ، در معرض دیکتاتوری بودن و.... فرهنگ ظلم به قشر ضعیف وجود دارد.

ظلم در حق معلولین تا حدی که از ایشان یا خانواده ایشان عوارض نوسازی و سایر عواضو مالیاتها گرفته میشود اما دریغ از تسهیلات مناسب.
ظلم به بچه ها با تحکمی که بر اثر عصبانیت خودداریم و اصراری بر باور نادرست خود داریم.
ظلم به مستمندان به دلیلی اینکه در ضعف و کندی بسیار قوه قضائیه توان کمترین جنبشی نخواهد داشت.
ظلم به زنان به علت وجود حجبو حیا در ایشان، در نظر بگیرید مراحل اثبات تعرض و ایجاد مزاحمت برای یک زن در این جامعه از استشهاد های متفاوت در کلانتری تا وقت گذاردن در دادسرهای قوه قضائیه چه بار بزرگی بر زن تحمیل خواهد کرد.
ظلم به سالمندی که به آسایشگاه سالمندان گذاشته شده و به علت تابو کردن آن توسط رسانه و دولت کمترین توجهی به خدمات سرای سالمندان نمیشودکه هیچ بلکه کسی که بنا به علل لازیم که سالمند خود را به آسیاشگاه سپرده تا در زمانی که برا ی کسب فعالیت دارد از او نگهداری شود .
ظلم به کلیه ضعفا به علت عدم چابکی قوه قضائیه و عدم پاسخگوئی این قوه و زمانبرو فرسایشی بودن اغلب شکایات.
اون جنسیش مرا کشته نه نه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار