بازدید 10342

ادامه اعتراض‌ها به افتتاح عجولانه خط ۷ مترو

کد خبر: ۷۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 17 June 2017
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سؤالات که خط مترویی که نه پله فرار دارد، نه هواکش دارد و نه قطار، چرا باید افتتاح شود؟ گفت: خطوط مترو مستقیماً با ایمنی و سلامتی شهروندان سر و کار دارند و لزوم تجهیز و تکمیل آنها قبل از افتتاح، ضرورتی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

محمد حقانی با اشاره به حواشی خط 7مترو افزود: افتتاح ناقص خط ٧ مترو که نام آن را راه اندازی آزمایشی گذاشته‌اند، در واقع بازی با جان مسافران است و خطوط مترو و اشکالات و ایرادات آن نباید به قیمت جان مردم آزمایش شود.

وی گفت: نوع مدیریت موجود اشکال دارد و مشکلی که وجود دارد، این است که هر طور شده قبل از رفتن می خواهند بگویند اقدامات زیادی انجام داده‌اند، قرار بود قبل از افتتاح هر پروژه شهری، پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، و اقتصادی آن پروژه، ارائه شود که جای این پیوست‌ها در خطوط مترو از جمله خط ٧ مترو خالی است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: خط مترویی که نه پله فرار دارد، نه هواکش دارد و نه قطار، چرا باید افتتاح شود؟ خطوط مترو مستقیماً با ایمنی و سلامتی شهروندان سر و کار دارند و لزوم تجهیز و تکمیل آنها قبل از افتتاح، ضرورتی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

مگر می شود یک بار خط، یک بار هواکش و یک بار پله فرار را افتتاح کرد؟


رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ابهامات و سؤالات بسیاری در مورد خط ٧ مترو وجود دارد، از جمله اینکه؛ این خط با چند رام قطار راه افتاده و به چند رام قطار خواهد رسید؟ سرفاصله حرکت قطارها چند دقیقه است و به چند دقیقه خواهد رسید؟ استانداردهای ایمنی تا چه اندازه در آن رعایت شده؟ هزینه تمام شده آن تا این مرحله چقدر بوده و برای اینکه کامل شود، چقدر دیگر نیاز دارد؟ و باقی مانده خطوط و مابقی ایستگاه ها تا چه موقع به بهره‌برداری می رسند؟

حقانی گفت: خط ٧ مترو بعد از سال ها انتظار سرانجام به صورت ناقص افتتاح شده و بهره برداری از آن با تعاریفی که از یک خط متروی استاندارد وجود دارد، انطباق چندانی ندارد، مگر می شود یک بار خط را افتتاح کرد، یک بار ایستگاه‌ها، یک بار هواکش و یک بار پله فرار را افتتاح کرد؟.

وی گفت: در حالی که سایر خطوط مترو نیز فاقد قطار کافی است، چه اصراری داریم که یک خط را به صورت ناتمام با دو سه رام قطار و با تنها ٣ ساعت فعالیت بهره‌برداری کنیم و بعد بگوییم این خط آزمایشی است، به این دلیل این خط، نصفه و نیمه افتتاح شده که آن را به نام خود تمام کنیم و هزینه تکمیل آن را بر عهده شهردار بعدی بگذاریم.

خط 7 مترو باید تعطیل شود چون امنیت مردم در خطر است


حقانی در پاسخ به این پرسش که نظرش در باره اظهارات اخیر محسن هاشمی، مدیرعامل اسبق مترو مبنی بر لزوم تعطیل شدن خط 7 مترو گفت: هاشمی سابقه زیادی در صنعت مترو سازی دارد و به نوعی پدر متروی تهران محسوب می‌شود و اگر می گویند این خط باید تعطیل شود چون امنیت مردم در خطر است، حتماً حرف ایشان درست است و خط مذکور باید تعطیل شود.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان گفت: هدف از ساخت مترو، ایمنی، سرعت و سهولت در جا به جایی شهروندان است، اعلام اینکه در خط ٧ متروی تهران ١١ برابر برج ایفل آرماتوربندی و ٣٠ برابر برج میلاد بتن ریزی شده، اساساً مقایسه این خط با برج ایفل چه دردی از مردم دوا می کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
اینجا ایرانه هر اتفاقی توش ممکنه
پدر متروی تهران ؟

کی این پدری رو به ایشون اختصاص داده؟


اساسا سیاسی بازی در شهرداری به اوج رسیده از دو طرف.

مردم هم در این وسط دارند له میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
هاشمی بنیانگذار متروی تهران و مدیر عامل این شرکت بود که البته همون سیاسی بازی که می فرمائید باعث شد ایشون از کار برکنار بشه
ضمن اینکه اصلاح طلبان را به لفظ زشت و منزجر کننده اصحاب فتنه می خوانند که خودش گویای این واقعیت تلخ مبنی بر قلع و قمع این افراد در حیطه کاریشون هست
حالا به نظرت این سیاسی بازی نیست؟
عزیز دل برادر! بله می شود هر بار قسمتی از خط مترو را افتتاح کرد و حتی مثل خط2 متروی مشهد، نه تنها خط ناقص بدون ایستگاه کامل و حتی مسیر نصفه را با 3 ساعت بهره برداری افتتاح کرد، تازه بعد از آن هر 2 ساعت افزایش ساعت کاری را به عنوان طرح جدید و با تبلیغات گسترده در تمام سطح شهر، مورد افتتاح قرار داد! اشتباه نشنیدید؛ بله مسیر نصفه، ایستگاهها یکی و دو تا درمیان، ساعت کاری 3 ساعت در شبانه روز و ... باز هم افتتاح میشه!!! تازه حفاری میدان به میدان خط 3 هم با تبلیغات سراسری تمام شهر به اطلاع رسیده و افتتاح میشه! این هم از هنر مدیران شهری شهر مشهد! فکر نکنید فقط خودتان بلدید خط متروی نصفه نیمه افتتاح کنید. مشهد از هر نظر نمونه دارد!
عمرا این شورای شهر مقابل قالیباف نمیتونه بایسته و خط7مترو تعطیل نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
شاید این شورا نتونه ولی شورای پنج از الان تعطیل شده اعلامش کرده
چون مردم تهران به خط فکری اقای قالیباف رای ندادند اینگونه عصبانیت وناراحتی خودش را بروز داد
غیر از این شکل میشد ادام نسبت به مفهوم اصولگرایی دچار شک و تردید میشد.
رفتم به ایستگاه متروی میدان صنعت دیدم درب آن بسته است و رویش خیلی ریز نوشته فقط از ساعت 10 تا 13 کار میکند !!!!!!!!!!!!!!
واقعا باید شکر خدا را گفت که قالیباف رییس جمهور نشد
تو این ماه مابرک خجالت بکشید!
صدها طرح نصف نیمه انجام شد، تابناک هیچ حرفی نزد، الان این حرفهای متضاد را می زند.
بغل دست ما یک طرح را سه بار افتتاح کردن دولتیها
وقتی میگم قالیباف همان محموده و محمود همان قالیباف باور نمی‌کنید؟
امنیت مردم کیلوئی چنده؟
این کارا رو از احمد دادا یاد گرفته . حیف نشد که رئیس جمهور بشه
آنوقت اين آدم مي خواست رئيس جمهور هم بشود ؟
بجای انتقاد از ایشون
پولی را که دولت در همین چند روز اخیر تصویب کرد چهار سال پیش تصویب میکرد و به شهرداری و مترو میداد!؟
واقعاً جای تاسف حیرت آور است که زندگی مردم کاملاً سیاسی شده است .
اگر ادم های خودشون باشه سریع تصویب میشه اگر نباشه جلز و ولز هم بکنند ، بگو حتی ریالی ؟؟؟
واقعا باید از این تفکر دولت مردان فعلی وگذشته شرمسار بود .
حالا باید دید دوره جدید شورای شهر با این پول سرسام آوری که در اختیارشون هست چه گلی سر مردم وچند کیلو متر مترو میسازند .
فقط لطف کنید کیلو متر تونل های ساخته شده امروز را به خاطر بسپارید .!!!!
اون موقعی که رییس جمهور محترم قبل از انتخابات طرح های ناتمام ( مثل پالایشگاه خلیج فارس و بیمارستان شیراز و ... ) رو پشت سر هم افتتاح می فرمود کجا تشریف داشتید؟
شب همگي حضرات خوش باشه. خط 3 هم كه همين وضعيت رو در زمان افتتاح داشت. اون موقع چرا صدايي نيومد؟؟؟
تعطیل کردن کار راحتی است. مثل تمام کارخانه هایی که بدلیل عدم حمایت دولت از تولید و اقدامات دلالان وارد کننده در این چند سال تعطیل شده است. اگر راست می گویند به دولت فشار بیاوردند تا اعتبار مترو را برای تکمیل کارهای باقی مانده بدهد. مگر الودگی هوا و معضل وسیله نقیله عمومی از اولویت های این شهر نیست. این آقای منتقد که منصب دارند و مال و ماشین فراوان دلش به حال مردم پیاده نمی سوزد
پدر بیامرز جان مردم چه ارزشی داره
این بنده خدا تا به حال ترافیک تهران و تو آفتاب 40 درجه با اتوبوس های شلوغ شرکت واحد تجربه نکرده تا حال مردم و درک کنه که حتی 1 روز افتتاح زود تر چه تاثیر مثبتی روی زندگی مردم میذاره
به نظرم آقاي قاليباف خدماتي نيز داشته اند كه نبايد ناديده گرفت ولي من هنوز متوجه علت سنگفرش خيابانها و كوچه ها نشدم كه اينهمه هزينه شده و در يك بارندگي كوچيك سرسره بازي مي شود و يا سنگفرش چهارراهها؟ آيا واقعاً اينهمه هزينه لازم بوده تحت عنوان سرعت گيري و امنيت براي شهروندان در اين معابر؟ كاش آقاي كرباسچي شهردار مي ماند و معضل ترافيك و ... بدون اينهمه هزينه بي خود حل مي شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها