بازدید 6709
۱

درگیری الحشد‌الشعبی با داعش در مرز سوریه

نیروهای الحشد الشعبی که در مرز عراق و سوریه در استان نینوی حضور دارند، با تروریست‌های داعش در مناطق و روستاهای مرزی درگیر شده‌اند.
کد خبر: ۷۰۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 16 June 2017
نیروهای الحشد الشعبی که در مرز عراق و سوریه در استان نینوی حضور دارند، با تروریست‌های داعش در مناطق و روستاهای مرزی درگیر شده‌اند.

به گزارش فارس، روزنامه الشرق الاوسط مدعی شده است که نیروهای الحشد الشعبی که در مرز عراق و سوریه حضور دارند با تروریست‌های داعش در چندین روستای مرزی سوریه درگیر شده‌‌اند.

این روزنامه به نقل از پایگاه خبری «الدرر الشامیه» وابسته به معارضان سوریه نوشته است که نیروهای الحشد الشعبی حمله سنگینی علیه داعش در روستاهای مرزی در جنوب شرق شهر «الحسکه» انجام داده و در آن از ادوات سنگین و تیربار و خمپاره استفاده کرده‌اند.

طبق این گزارش در گلوله‌باران نیروهای الحشد الشعبی آسیبی به مردم عادی نرسیده و فقط چندین مغازه درروستای «تل الجایر» آسیب دیده است.

به نوشته این روزنامه سعودی، در همین حال منابع میدانی در الحسکه گفته‌اند که نیروهای الحشد الشعبی داخل خاک سوریه نشده‌اند و صرفا بحث درگیری مرزی بوده است.

در همین حال «رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه به الشرق الاوسط گفته است که نیروهای الحشد الشعبی یک ماه است که در مرز عراق و سوریه حضور دارند اما تا کنون از سوی «حیدر العبادی» چراغ سبزی برای ورود به خاک سوریه دریافت نکرده‌اند؛ به جز اینکه ماه گذشته وارد دو روستا شده و سپس از آن خارج شدند.

عبدالرحمن در ادامه گفته است که الحشد الشعبی مواضع داعش را در مرز شمال شرقی دیرالزور هدف قرار می‌دهند و تلاش دارند تا به سمت شمال شرق منطقه «التنف» حرکت کرده و به نیروهای الحشد الشعبی و النجباء در بیابان حمص برسند.

«نور الدین محمد» از مسئولان دفتر روابط عمومی یگان‌های مدافع خلق کرد نیز در گفت‌و‌گو با الشرق الاوسط تأکید کرده است که هیچ اطلاعاتی از اینکه نیروهای الحشد الشعبی وارد خاک سوریه شده‌اند وجود ندارد اما به علت بیابانی بودن منطقه و غیر دقیق بودن مرز بین عراق و سوریه، در حین عملیات جنگ و گریز گاهی هم پیش می‌آید که نیروهای الحشد الشعبی وارد خاک سوریه می‌شوند.

همزمان با حضور نیروهای الحشد الشعبی در مر عراق و سوریه در استان نینوی، روز گذشته (پنج شنبه) نیز نیروهای یگان مرزی و عشایر عراقی در نزدیکی مرز عراق با سوریه و اردن در منطقه «الرطبه» در استان الانبار برای مقابله با تحرک تروریست‌های داعش مستقر شدند.

«عماد الدیلمی» فرمانده منطقه «الرطبه» به اسپوتنیک گفته است که نیروهای یگان مرزی و عشایر در 24 ساعت گذشته از مرز طریبیل در مرز اردن تا گذرگاه مرزی الولید در غرب الانبار مستقر شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داعش رو باید از مناطق مرزی جارو کنند بریزند دور بریزن امریکا سوار هلکوپتر کنند ببرن بریزن کاخ سفید. من بودم دستور می دادم همشون رو اسیر کنند اما نکشن شبانه ببرن بریزن کنار کاخ سفید برگردن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان