بازدید 2229

مسعود بارزانی: در انتخابات ریاستی پیش رو شرکت نمی‌کنم

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرد که در انتخابات ریاستی که در نوامبر پیش رو برگزار می‌شود کاندید نخواهد شد.
کد خبر: ۷۰۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 16 June 2017
مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرد که در انتخابات ریاستی که در نوامبر پیش رو برگزار می‌شود کاندید نخواهد شد.

به گزارش فارس، «مسعود بارزانی» رئیس اعلام کرد که در انتخابات ریاست کردستان عراق که در نوامبر پیش رو برگزار خواهد شد، کاندید نمی‌شود.

بارزانی از سال 2009 رئیس کردستان عراق است و تا کنون دو برابر مدت ریاست وی تمدید شده است.

بارزانی در گفت‌و‌گو با مجله «فارین پالسی» در پاسخ به این سؤال که در انتخابات ریاستی ماه نوامبر چه موضعی خواهد داشت گفت که «در انتخابات شرکت نمی‌کنم».

«مسعود بارزانی» در سال 2009 با 70درصد آرا به ریاست منطقه کردستان رسید و در سال 2013 و پس از پایان دوره چهار ساله، از سوی پارلمانی که در اختیار حزب دموکرات بود دو سال دیگر در پست خود ابقا شد و در سال 2015 نیز با بروز بن بست سیاسی دادگاه کردستان حکم به تمدید 2 ساله دیگر برای بارزانی داد.

با ابقای پی در پی بارزانی در منصب خود، احزاب کردستان به خصوص حزب «گوران» به شدت به دنبال تغییر قانون اساسی و پارلمانی شدن سیستم حکومتی در کردستان عراق هستند، همان‌گونه که تا پیش از 2009 بود.

در پی اصرار جنبش گوران و «یوسف محمد» رئیس پارلمان کردستان (از حزب گوران) برای تغییر قانون اساسی و پارلمانی شدن سیستم، حزب دموکرات، پارلمان را در سال 2015 تعطیل کرد و همچنان نیز تعطیل می‌باشد.

نیچروان بارزانی نخست‌وزیر کردستان اخیرا اعلام کرده است که در صورت تغییر «یوسف محمد» با بازگشایی دوباره پارلمان موافق است.

گفتنی است که دولت نیچروان بارزانی از سال 2015 تمام وزرای وابسته به حزب گوران را از کابینه بیرون کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل