بازدید 6375
۱

واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا

کد خبر: ۷۰۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 15 June 2017
یک مقام بلندپایه پارلمان روسیه در واکنش به تصویب بسته تحریمهای مسکو در مجلس سنای آمریکا اظهار داشت که «روسیه طرح افزایش تحریمهای آمریکا علیه روسیه را بی پاسخ نخواهد گذاشت».

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه پارلمان روسیه در واکنش به تصویب بسته تحریمهای مسکو در مجلس سنای آمریکا اظهار داشت که «روسیه طرح افزایش تحریمهای آمریکا علیه روسیه را بی پاسخ نخواهد گذاشت».

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا اوایل روز چهارشنبه با اکثریت قاطع آراء (۹۷ رأی موافق در برابر ۲ رأی مخالف) با تشدید تحریمها علیه روسیه و تحدید اختیارات رئیس جمهور آمریکا برای لغو این تحریمها موافقت کرد.

در واکنش به تصویب این بسته تحریمی، «ولادیمیر ژاباروف» معاون اول کمیته روابط بین الملل در شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت: «لازم است که تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی از سوی کنگره منتظر بمانیم و شاهد واکنش رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به بسته تحریمهای روسیه باشیم. اما اگر این لایحه در کنگره تصویب شد، ما مسلماً این اقدام را بی پاسخ نخواهیم گذاشت».

لازم به ذکر است که بسته تحریم‌های روسیه که در مجلس سنا به تصویب رسید؛ برای لازم الاجرا شدن به تصویب در مجلس نمایندگان و همچنین امضای رئیس جمهور آمریکا نیازمند است.

طبق اظهارات «دیوید منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، احتمال اندکی وجود دارد که دولت ترامپ بسته تحریمها علیه روسیه را رد کند.

گفتنی است بسته تحریمهای روسیه به لایحه ای که مجازاتهایی علیه دولت ایران وضع می کند، ضمیمه است. این لایحه که هم اکنون در مجلس سنا به بحث گذاشته شده است؛ از حمایت دوحزبی و قدرتمندی برخوردار است.

حال چنانچه دولت ترامپ تصمیم بگیرد با وضع تحریم های جدید علیه روسیه مخالفت کند، با یک مانع روبرو می شود: حذف بخشهایی از این لایحه (بسته تحریمهای روسیه) که مطابق با نظر مقامات کاخ سفید نیست، مستلزم رد لایحه تحریمهای سختگیرانه علیه ایران خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
افرین به سنا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار