بازدید 9733
۲

پهلوگیری دو کشتی جنگی آمریکا در دوحه قطر

کد خبر: ۷۰۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸ 15 June 2017
شبکه خبری الجزیره در خبری فوری بامداد پنجشنبه گزارش کرد: دو فروند کشتی جنگی آمریکایی برای حضور در رزمایش مشترک با نیروی دریایی قطر، در شهر بندری دوحه پایتخت این کشور پهلو گرفتند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری الجزیره به جزئیات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است. بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا موسوم به «العدیده» در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در قطر قرار دارد.
آمریکا هم اکنون از این پایگاه که 10 هزار نیروی نظامی در آن حضور دارند، برای انجام پروازها و بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه استفاده می کند.
 
از سوی دیگر، «هدر ویلسون» فرمانده نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه 16 خردادماه 96 و در واکنش به تنش به وجود آمده بین ریاض و هم پیمانانش با دوحه و تاثیر آن بر پایگاه نظامی آمریکای در قطر گفت: با وجود تصمیم عربستان و هم پیمانان آن برای قطع رابطه با قطر و اعمال تحریم‌های زمینی، دریایی و هوایی آن کشور، خطری پایگاه هوایی ما را در قطر تهدید نمی‌کند.
 
عربستان دوشنبه هفته گذشته (15خرداد 96) اعلام کرد که به همراه امارات متحده عربی، بحرین، مصر و برخی از کشورهای دیگر با ادعای حمایت قطر از تروریسم، افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده است.
 
قطر اتهام وارده به خود را مبنی بر حمایت مالی از تروریسم بی پایه و اساس خوانده است.
 
به گفته تحلیلگران، بحران موجود در منطقه، ادامه مناقشه سال 2014 است، زمانی که ریاض، ابوظبی و منامه سفیران خود را به دلیل حمایت دوحه از اخوان المسلمین مصر فراخواندند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
به نظر اختلاف عربستان با قطر ساختگی باشد. بوی توطئه می آید.
خدعه وحیله ی جدید اعراب است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر