بازدید 2802

آمادگی ترکیه برای میانجیگری در بحران قطر و کشورهای عربی

وزیر خارجه ترکیه که روز چهارشنبه به دوحه سفر کرده است تأکید کرد کشورش آمادگی دارد برای حل بحران قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نقش میانجی را بازی کند.
کد خبر: ۷۰۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۹ 15 June 2017
وزیر خارجه ترکیه که روز چهارشنبه به دوحه سفر کرده است تأکید کرد کشورش آمادگی دارد برای حل بحران قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نقش میانجی را بازی کند.

به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه (امروز) برای دیدار و گفتگو با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر وارد این کشور شد.

چاووش اوغلو بعد از ورود به دوحه تأکید کرد که کشورش تلاش می کند برای بحران قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس راهکاری بیابد و حمایت آنکارا از دوحه به معنای این نیست که ترکیه از یک طرف در مقابل طرف دیگر جانبداری می کند.

وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه موضع قطر در تشدید نکردن بحران تحسین بر انگیز است افزود: قطر کشوری برادر است و شهروندان این کشور برادران ما هستند و ما برای ابراز همبستگی با آنها اینجا هستیم.

وزارت خارجه ترکیه پیشتر گفته بود با توجه به اینکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در حال حاضر در این کشور حضور ندارد ترکیه با سفیر خود در ریاض هماهنگی های لازم را انجام داده تا در صورت امکان چاووش اوغلو برای دیدار با دیگر مسئولان سعودی راهی عربستان شود.

وزیر خارجه ترکیه از دوحه خبر داد که قرار است روز جمعه در مکه با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کند.

بعد از گذشت بیش از ۱۰ روز از بحران قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه نیز اعلام آمادگی کرده که برای حل این بحران نقش میانجی را برعهده داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر