بازدید 4469
سازمان متولی حمل و نقل هوایی اعلام کرد؛

سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بر اساس تصمیمات شورای عالی هواپیمایی و قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.
کد خبر: ۷۰۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۷ 15 June 2017
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بر اساس تصمیمات شورای عالی هواپیمایی و قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما بدون نظارت این سازمان اعلام کرد: پس از تصمیمات شورای عالی هواپیمایی و اجرایی شدن موضوع بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازی در پروازهای داخلی و ابلاغ آن به شرکت های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد، اما نظارت دارد؛ لذا طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما به گونه ای که مطرح شده است موضوعیت ندارد.

سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد

وی افزود: بر اساس اعلام این سازمان نرخ بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما الزاما به معنای افزایش قیمت ها نیست، همانطور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایین تر از نرخ های متعارف هستیم.

به گفته او، همچنین نرخ بلیت هواپیما بر مبنای کلاس نرخی است که شرکت های هواپیمایی اعلام و از طرق سایت آن شرکت ها منتشر می شود.

جعفرزاده ادامه داد: این سازمان در درجه اول ایرلاین ها را مسئول چگونگی توزیع بلیت های خود می داند و متقاضیان بلیت هواپیما می توانند برای اعتبارسنجی از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir و انجمن شرکت های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir از اعتبار بلیت خود اطمینان حاصل کنند.

او ادامه داد: نظر به این که در آستانه تعطیلات تابستان تقاضا برای استفاده از بخش هوایی بالاست به متقاضیان توصیه می شود برای تهیه بلیت هواپیما به مراکز و دفاتر معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند. هرگونه شکایت ارسالی از طریق سایت سازمان در کمترین زمان ممکن توسط دفتر نظارت سازمان رسیدگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار