بازدید 6878
قیمت نفت:

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید اوپک و آمریکا

روز چهارشنبه قیمت نفت، کاهش یافت. گاهش قیمت های امروز به دلیل افزایش موجودی نفت آمریکا و همچنین انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش تولید اوپک به رغم قرارداد کاهش تولید نفت بوده است.
کد خبر: ۷۰۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 14 June 2017
روز چهارشنبه قیمت نفت، کاهش یافت. گاهش قیمت های امروز به دلیل افزایش موجودی نفت آمریکا و همچنین انتشار گزارش هایی مبنی بر افزایش تولید اوپک به رغم قرارداد کاهش تولید نفت بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۳۶ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۸.۳۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۵ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۶.۰۱ دلار صورت گرفت.

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید اوپک و آمریکا

از تاریخ ۲۵ می تا کنون که سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تولید خود را برای ۹ ماه دیگر کاهش دهند، قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک)، من جمله روسیه، در تلاش اند، تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهد.

با این حال تبعیت از قرارداد کاهش تولید همواره زیر ذره بین قرار گرفته و گروه تولیدکنندگان این هفته گفته است که تولیدش روزانه ۳۳۶ هزار بشکه افزایش داشته است و ماه می به ۳۲.۱۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در مدت نیمسال اول ۲۰۱۶، همواره این شاعبه وجود داشت که اوپک نمی تواند تمام و کمال به قرارداد کاهش تولید نفت پایبند باشد.

با این حال مقامات سعودی می گویند که آنها واقعا در حال کاهش تولید خود هستند، که شامل کاهش صادرات ۳۰۰ هزار بشکه نفت به آسیا در ماه جولای می شود. با این حال برخی از پالایشگاه های آسیایی می گویند که سهمیه خود را به طور کامل از عربستان دریافت کرده اند.

در حالی که به نظر می رسد معامله گران مالی از افزایش قیمت ها مطمئن اند، بازارهای فیزیکی کماکان با مازاد عرضه روبه روست که دلیل اصلی آن حفاری ها در آمریکا برای تولید تولید نفت جدید است.

موسسه بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد، شرکت های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به ۹ ژوئن، ۸ سکوی حفاری دیگر اضافه کردند و بدین ترتیتب تعداد کل سکوهای فعال آمریکا به ۷۴۱ سکو رسید که بیشترین تعداد سکو از آوریل سال ۲۰۱۵ تاکنون است.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که تولید نفت این کشور می تواند از ۹.۳ میلیون بشکه در روز به ۱۰ میلیون بشکه افزایش یابد. تولید نفت خام آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶، ۱۰ درصد رشد داشته است و به ۹.۳۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

آمارهای موسسه نفت آمریکایی در روز سه شنبه نشان می داد که موجودی نفت آمریکا ۲.۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۹ ژوئن رشد داشته است و به ۵۱۱.۴ میلیون بشکه رسیده است.

این در حالی ست که انتظار می رفت که موجودی نفت آمریکا در هفته مذکور، ۲.۷ میلیون بشکه کاهش یابد.

میزان موجودی محصولات پالایش شده هم، علی رغم شروع فصل تابستان، همچنان بالاست.

تحلیلگر بانک آمریکایی جفریز نیز با اشاره به تولید آمریکا به عنوان مهمترین عامل کاهش قیمت ها نوشته است: «قیمت نفت به کمترین نرخی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ دیده شده بود، رسیده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل