بازدید 9595
۶

احتمال بالای توافق سناتورهای آمریکایی برای تحریم همزمان ایران و روسیه

بنا بر گزارش های در دست از مقامات آگاه و مذاکره کنندگان در سنا بر روی طرح تحریم همزمان روسیه و ایران، به نظر می رسد این طرح به اتفاق آرا در سنای آمریکا، رأی لازم را به دست آورد.
کد خبر: ۷۰۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 14 June 2017
بنا بر گزارش های در دست از مقامات آگاه و مذاکره کنندگان در سنا بر روی طرح تحریم همزمان روسیه و ایران، به نظر می رسد این طرح به اتفاق آرا در سنای آمریکا، رأی لازم را به دست آورد.

به گزارش «تابناک»؛ طرح تحریم روسیه که در واقع الحاقیه ای به طرح تحریم غیر هسته ای ایران است، شامل پیشنهادهایی برای قانونی کردن و به شکل قانون درآوردن تحریم های فعلی روسیه به خاطر اقدامات این کشور در اوکراین، خشونت این کشور در سوریه، اقدامات سایبری و همچنین اقدامات این کشور در شبه جزیره کریمه است و همچنین این اختیار را به قانونگذاران آمریکایی  می دهد که هرگونه اقدام دولت آمریکا برای کاهش تحریم ها را قبل از اجرایی شدن بررسی کنند.
 
احتمال بالای توافق سناتورهای آمریکایی برای تحریم همزمان ایران و روسیه 
این طرح که روز دوشنبه به شکل نهایی خود درآمده، قرار است اقدام به وضع تحریم های سنگینی بر نهادهای امنیتی و دفاعی روسیه کرده و همچنین بخش هایی از اقتصاد این کشور در حوزه انرژی، معادن، خطوط ریلی و حمل و نقل دریایی را در بر بگیرد. همچنین این طرح با الحاقیه ای برای تحریم حقوق بشری و فساد در روسیه نیز همراه شده است.

همان گونه که گفته شد، این طرح شامل یک بند بی سابقه در راستای محدود کردن اختیارات دولت برای کاهش تحریم ها از روی روسیه است که به معنی عدم اعتماد کلی سنا به روابط میان روسیه و دولت ایالات متحده است. بنجامین کاردین، سناتور دموکرات در بیانیه ای که به همین منظور منتشر نموده، به صراحت بیان کرده که سنا در این طرح، قادر به ایجاد نظارت و حق وتو در مورد اقدامات دولت برای کاهش تحریم ها، برداشتن آنها یا تعلیق آنهاست.

همچنین به شکل قانون درآوردن تحریم های فعلی بر روسیه که بخشی از این طرح است، اقدام دیگر سناتورهای دموکرات برای بستن دست رئیس جمهور آمریکا در خصوص معامله با روسیه است.

به گفته گاردین، تحریم های جدیدی که قرار است به واسطه این طرح بر روسیه وضع شود، دربرگیرنده افرادی است که می خواهند به راه های گوناگون، تحریم ها را دور زنند؛ افرادی که حقوق بشر را در روسیه نقض می کنند، کسانی که کمک و سلاح برای بشار اسد در سوریه می فرستند، افرادی که به واسطه دولت روسیه، اقدام به تحرکات و حملات سایبری می کنند، اقدامات مفسدانه در بخش خصوصی و دولتی روسیه و همه افرادی است که با نهادهای دفاعی و اطلاعاتی روسیه همکاری می کنند.

همچنین این طرح شامل بندهایی برای افزایش تلاش و اقدامات در راستای تقویت نهادهای دموکراتیک و ضد اطلاعات در سراسر اروپای مرکزی و شرقی است که احتمال دارد از ناحیه روسیه آسیب پذیر باشند. در نهایت این طرح شامل بندی برای مطالعه و پژوهش دقیق در خصوص میزان و حجم فساد اقتصادی و سیاسی در روسیه است.

از سوی دیگر، مارک دوبویتز همچنین با ابراز خرسندی از این طرح دوگانه تحریمی بیان کرده است که بخش ایران در این طرح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همه کارکنان آن از طریق معرفی تحریم های قدرتمند معطوف به شبکه های ترور، زنجیره تولید و گسترش توان موشکی، و بندهایی معطوف به فشار داخلی است.

طرح تحریمی جدید سنا برای ایران، علاوه بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه موشکی ایران همچنین دربردارنده بندهایی در خصوص حقوق بشر و حمایت های ایران از نیروهای نظامی در سراسر منطقه نیز می شود.

این طرح به شکل کلی برای همه افرادی که با برنامه موشکی ایران ارتباط داشته یا با آن همکاری می کنند، تحریم وضع خواهد کرد؛ محدودیت های تحریمی در بعد مالی روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.

با توجه به اینکه یکی از مهمترین شروط سناتورهای دموکرات برای رأی دادن به طرح تحریم ایران در سنا، همراه کردن طرح تحریمی روسیه با آن بوده است، به نظر می رسد، این طرح دوگانه رأی لازم را در سنای آمریکا به دست آورد. اولین قدم در راستای این امر، امروز چهارشنبه برداشته خواهد شد و بعد از آن احتمالا پنجشنبه شکل نهایی به خود خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
اگرآمریکاتاابدبه بهانه های مختلف ایران راتحریم وتهدیدکند برجام پرستان لحظه ای درادامه اجرای آن تردیدنخواهندکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
برجام پرست هستند دیگه کسی که خداشو کنار نمیزاره
خخخ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
هه هه
اکنون ،در دل دلالان تحریم دارند قند آب میکنند؟ کاسبان تحریمی که قدرت فعالیت در جهان آزاد را ندارند ،وتنها امکان فعالیت آنها ،همکاری با مافیای قاچاق ،ودلالان بین المللی است ،که ظلمش فقط به مردم عادی میرود،،،
بایددرمقابل تحریم هایب متعددآمریکاعکس العمل متناسب نشان دادالبته نه عکس العملی مثل تحریم چندشرکت ناشناس آمریکایی!!!
قابل توجه آنان كه احمدي نژاد را مقصر تحريمهاي ايران مي دانستند و به روحاني راي دادند تا ايران تحريم نشود!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل