بازدید 5318

دلال‌هایی که می‌خواهند وزیر تعیین کنند!

یک کارشناس آموزش و پرورش، خبر از دلالان و کاسبانی داد، که می خواهند در تعیین وزیر آموزش و پرورش دولتِ دوازدهم، تاثیر گذار باشند.
کد خبر: ۷۰۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 14 June 2017
متاسفانه برخی از تشکل های کاملا سیاسی، که فقط به عنوان زینت، نام معلمان را یدک می کشند، درصددند خواسته ها و منافع شخصی تشکل های خود را، به عنوان خواسته های معلمان جا بزنند و به این طریق، با فشار بر دولت، وزیر فعلی، یعنی دکتر دانش آشتیانی را برکنار کنند، و شخص مورد نظر خود را وارد کابینه کنند.

به گزارش جماران، یک کارشناس آموزش و پرورش، خبر از دلالان و کاسبانی داد، که می خواهند در تعیین وزیر آموزش و پرورش دولتِ دوازدهم، تاثیر گذار باشند.

تشکل های سیاسی ای که، از نام معلمان استفاده ابزاری می کنند

رضا نهضت، کارشناس آموزش و پرورش،  گفت: متاسفانه برخی از تشکل های کاملا سیاسی، که فقط به عنوان زینت، نام معلمان را یدک می کشند، درصددند خواسته ها و منافع شخصی تشکل های خود را، به عنوان خواسته های معلمان جا بزنند و به این طریق، با فشار بر دولت، وزیر فعلی، یعنی دکتر دانش آشتیانی را برکنار کنند، و شخص مورد نظر خود را وارد کابینه کنند.

تشکل هایی که فقط دغدغه مدیر شدن را دارند


نهضت ادامه داد: البته اظهار نظر درباره ی وزیر فعلی و نقد عملکرد وی، خیلی هم مثبت و لازم و  البته راهگشای آینده است؛ اما مشکل این است که این دلالان و کاسبان، اصلا دغدغه ی آموزش و پرورش را ندارند؛ تنها مشکل آن ها، این است که در زمان دانش آشتیانی، تغییرات مورد نظر آنان انجام نشده و یا اعضای ارشد آنان، به سمت مدیر کل و یا معاون و یا مشاور وزیر انتخاب نشده اند.

نهضت با اشاره به این که این افراد، درباره ی مسائل و چالش های آموزش و پرورش و مشکلات آن، هیچ نقد و نظر و نیز راهکاری ارائه نداده اند، ابراز داشت: کافی است به پایگاه های اطلاع رسانی این دوستان مراجعه کنید و ببنید که دغدغه شان، فقط سیاست است و بس. در مورد هیچ یک از مشکلات فراوانی که امروز گریبان گیر مدارس، دانش آموزان، خانواده ها و معلمان است اظهار نظری نکرده اند و اگر هم کرده اند، آن قدر کم و بی تاثیر بوده است که گویی برای خالی نبودن عریضه بوده است.

دلالانی که شناخته شده اند


این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: اکثر فعالان صنفی و فعالان تشکل های معلمان، این افراد را به خوبی می شناسند. بعد از این که دکتر نجفی در مجلس قبل، رای اعتماد نمایندگان را کسب نکرد، دکتر فانی معرفی شد و رای آورد و این دوستان، بدون هیچ تعارفی، انتخاب ایشان را حاصل لابی خود  عنوان کرده و صورت حساب انتخاب ایشان را برای وی فرستادند! و می توان بررسی کرد چه تعداد از  افراد، با لابی این دوستان و با کمال تاسف به ستاد آموزش و پرورش راه یافتند و یا مدیر کل و مشاور وزیر شدند.

وقتی که خود را نماینده معلمان جا می زنند


نهضت اضافه کرد:متاسفانه این دوستان ما، چندین کار غیر اخلاقی انجام می دهند؛ اول این که با ارتباطاتی که با برخی از اعضای کابینه دولت و افراد موثر در آن دارند، خود را نماینده ی تمامی معلمان جا می زنند؛ گویی که همه معلمان گوش به فرمان تشکل آن هایند؛ در حالی که واقعا این گونه نیست. تعدادی از افرادی که در این چند سال عضو تشکل ها شده اند، بدون هیچ تعارفی برای رسیدن به ستاد آموزش و پرورش، رهایی از کلاس درس و نیز رسیدن به پست هایی چون مدیر کلی و مشاوره بوده است.

نهضت با بیان این که در این چهار سال افراد بسیاری را دیده ایم که مدام از این تشکل به تشکل دیگر می رفتند، افزود: متاسفانه در این چهار سال، تعداد دلال ها بیشتر هم شده است، به همین علت می بینیم که برخی افراد، بدون این که هیچ تعهدی به تشکل قبلی خود داشته باشند، آن را ترک می کنند و به امید رسیدن به پست و منصبی، عضو تشکل دیگر می شوند.

وی اضافه کرد: البته که اگر فردی شایستگی داشته باشد، خیلی هم خوب است که به مدیریت برسد ولی این نحوه ی عمل کردن، نه تنها اخلاقی نیست که دون شان یک معلم است.

مشکلی که، بر مشکلات فراوان آموزش و پرورش افزوده شد


 نهضت به بیان مشکلات فراوان و متعدد در آموزش و پرورش پرداخت و ابراز داشت: امروز آموزش و پرورش، گرفتار مشکلات متعددی است. آموزش و پرورشی که به تعبیر حضرت امام خمینی(س)، باید در راس مسائل کشور قرار می گرفت، بی اغراق، اینک در کف مسائل کشور هم نیست؛ بودجه ناچیز، کلاس های شلوغ، آسیب های اجتماعی متعددی که دانش آموزان را تهدید می کند، بحران کمبود نیروی انسانی که در دو سال آینده به نحو محسوسی خود را نشان خواهد داد، ستادی فرسوده و ناکارآمد، که تقریبا هیچ پیوندی با مدرسه، که جایگاه اصلی تعلیم و تربیت است، ندارد، وبسیاری از مشکلات فراوان دیگر آموزش و پرورش ما را زمین گیر کرده است.

وی ابراز داشت: من در کنار همه ی این مشکلات، می خواهم مشکل دیگری را هم اضافه کنم که همان وجود دلالان، کاسبان و کارچاق کن ها در ستاد است.

وقتی که خود را سخنگوی دولت جا می زنند


نهضت به زمان انتخاب دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: زمانی که معلوم شد دکتر دانش آشتیانی نامزدی اصلی وزارت است، این دوستان برایش فرش قرمز پهن کردند و در محاسنش، داد سخن دادند. اما بعد از اندکی، متوجه شدند که وی، با سلفش فرق دارد و به راحتی، تسلیم زیاده خواهی زیاده خواهان نمی شود؛ بنا براین در این زمان، که دانش آماج تخریب ها و تهمت هایی قرار گرفت که دروغ بودن همه ی آن ها ثابت شد، بهترین فرصت را برای تسویه حساب با دانش آشتیانی پیدا کرده اند.

دانش آشتیانی چوب امتیاز ندادن خود را می خورند


وی اضافه کرد: البته من اگر بخواهم مدیریت دانش آشتیانی را در این مدت نقد کنم اشکالات فراوانی را هم می بینم و ذکر می کنم، اما این اشکالات باید از جنس مسائل آموزش و پرورش باشد. با همه ی اشکالاتی که می توان بر دانش  آشتیانی وارد کرد، بدون تردید یکی از محاسن خوب وی،  عدم دادن امتیاز به زیاده خواهان است و فرقی ندارد که این زیاده خواهان منتسب به اصولگرایان باشند یا اصلاح طلبان. به یاد داریم که یکی از نمایندگان اصول گرای مجلس، بی محابا فریاد زد که تغییر فلان معاون، خط قرمز ما است؛ اما دانش به رغم فشارهایی که به وی وارد شد، آن معاون را تغییر داد.

عدم پرداخت کامل حق التدریس ها و افزایش 20 درصدی حقوق


نهضت به کار غیر اخلاقی دیگر این افراد اشاره کرد و گفت: کاردیگر غیر اخلاقی این دوستان زیاده خواه ما، این است که خود را سخنگوی دولت و نیز دکتر نجفی جا می زنند؛ یعنی چنان میان معاونان و مدیران کل وزارت خانه تبلیغ می کنند که گویی از اخبار تغییر کابینه آگاهند و با این ادعا، برخی از مدیران ارشد را که امید دارند همچنان باشند، با خود همراه کرده اند. طوری شده است که این مدیران، به جای رسیدگی به کارهای اصلی خودشان، کارشان شده است در فلان و بهمان جلسه نشستن و کسب اطلاع ازتغییرات آینده؛ به امید آن که سهم آن ها همچنان در دولت بعد محفوظ بماند و این در حالی است که عدم واریز کامل حق التدریس ها و حق الزحمه امتحانات، و عدم اجرای وعده ی افزایش 20 درصد حقوق، معلمان را دلزده و ناراحت کرده است.

کاسبانی که مدیر شده اند


نهضت به برخی از مدیرانی که از موقعیت خود، به نفع منافع شخصی خود و خانواده شان استفاده می کنند اشاره کرد و  گفت: وقتی می شنوی که فلان مدیر ارشد، که باید الگوی تعلیم و تربیت باشد، و تمام هم و غمش را صرف مشکلات کند، اول از همه دغدغه منافع مالی خویش و خانواده اش را دارد و می خواهد از پستش به نفع خود بهره ببرد،انسان به حال مظلومیت این آموزش و پرورش افسوس می خورد. مثلا گفته می شود فلان مدیر، با اصرار فراوان در صدد آن بوده است که فلان مدرسه را در فلان منطقه، منحل کند. بعدا کاشف به عمل می آید که خویشاوند وی، در همان منطقه، صاحب مدرسه غیر دولتی بوده است و می خواسته با این کار، شاگردان مدرسه خویشاوند خویش را تامین کند. و بدتر این که چنان افرادی امروز ادعای نشستن بر مسند وزارت را هم دارند.

دانش آشتیانی خیر الموجودین است


نهضت در پاسخ به این سوال جماران که نظرتان درباره ی اسامی مطرح شده برای وزارت آموزش و پرورش چیست، ابراز داشت: البته برخی از این اسامی که منتشر شده است گویا جنبه طنز و مزاح دارد. از برخی افراد نام برده شده است که من بعید می دانم توانایی اداره یک کلاس را هم داشته باشند. جالب این که بسیاری از این نام ها از سوی همین دوستان دلال ما مطرح شده است تا واکنش جامعه معلمی را بسنجند.

وی افزود: البته که انتخاب اول، من مانند بسیاری از معلمان، دکتر نجفی است؛اما از آن جا که تقریبا مشخص شده است که ایشان نمی آیند و ممکن است در جای دیگری از دولت، به خدمت بپردازند، از میان همه اسامی مطرح شده، من باز جناب دکتر آشتیانی را گزینه برتر می دانم و به تعبیری، ایشان را خیر الموجودین می دانم. البته توجه دارید که این سخن، اصلا به معنای نداشتن نقد به ایشان نیست. نقدهایی بر ایشان وارد است که ضرورت دارد گفته شود تا با رفع این نواقص، قطار آموزش و پرورش ما به مسیر اصلی خود برگردد.

به نظرم جناب نجفی هم به رغم این که ممکن است انتقاداتی به جناب دانش داشته باشند، اما همچنان از وی حمایت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل