بازدید 11419
به اتفاق آرای و در نشست امروز شورا؛

سند ۲۰۳۰ از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شد

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی سند 2030 عصر امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، اعضا به اتفاق آرا این سند را از دستور کار خارج کردند.
کد خبر: ۷۰۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 13 June 2017
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز به لغو سند ۲۰۳۰ رأی دادند.

به گزارش «تابناک»، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی سند 2030 عصر امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه، اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که سند تحول آموزش و پرورش در تمام مسائل آموزشی مورد توجه باشد و به طور کلی مسائل آموزشی کشور براساس اسناد بالادستی ایران انجام شود.
 
سند ۲۰۳۰ از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شد
 
عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای انقلاب فرهنگی پس از نشست امروز شورا در خصوص تصمیم اتخاذ شده در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز رئیس جمهور و کلیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به اتفاق به استقلال فرهنگ و آموزش کشور رأی دادند؛ سند ۲۰۳۰ از دستور خارج شد.
 
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دیگر اسناد بالادستی محور اصلی برنامه ریزی های ملی خواهد بود. قوت استدلال رهبری در این موضوع فوق العاده بود.»
 
مهدی گلشنی، دیگر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره به تسنیم گفت: قرار شد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار مسئولان آموزشی کشور قرار بگیرد و اعضا وارد بحث تفصیلی درباره سند 2030 نشدند.

محمدمهدی زاهدی، دیگر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز درباره جزئیات جلسه امروز گفت: بررسی سند 2030 در دستور کار امروز شورا قرار گرفت.

وی افزود: جمع‌بندی نهایی جلسه این شد که ملاک حرکت نظام آموزشی کشور، سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور باشد.

زاهدی در پاسخ به اینکه یعنی دیگر سند 2030 اجرایی نخواهد شد، گفت: وقتی ملاک حرکت، اسناد بالادستی آموزشی کشور قرار بگیرد، به این معناست که چیزی به نام سند 2030 اجرایی نخواهد شد.

جمشید جعفرپور، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز به تسنیم گفت: پس از صحبت‌هایی که در جلسه گذشته درباره سند 2030 انجام شده بود، تعدادی از اعضا در این‌ باره به اظهارنظر پرداختند.

وی افزود: با توجه به مواضع رهبر انقلاب، اعضای شورا به اتفاق و با مجموع آرا تصویب کردند که مبنای کارهای آموزشی در کشور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد. در این جلسه مقرر شد در بحث آموزش در کشور، مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار