بازدید 4181

بازارچه های صنایع دستی مجوز تاسیس می گیرند

نمایندگان مردم در خانه ملت با ارائه مجوز تاسیس بازارچه های صنایع دستی و فروشگاه های انحصاری هنرهای سنتی موافقت کردند.
کد خبر: ۷۰۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 13 June 2017
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 23 خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش یک شوری کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی با ماده 3 این طرح با 153 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده 3 طرح مذکور؛ در راستای تمرکز در سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در زمینه حفظ، احیا، ترویج، توسعه کمی، بهبود کیفی صنایع دستی کشور و ایجاد هماهنگی در امر معرفی، آموزش و تحقیقات و همچنین حمایت، هدایت و تشویق تولید، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی و صنعتگران و فعالان بخش صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است اقدامات زیر را انجام دهد:

الف- صدور مجوز تاسیس و پروانه تولید کارگاهی (انفرادی- گروهی)

ب- صدور کارت شناسایی صنعتگر موضوع این قانون

پ- صدور مجوز فروشگاه های انحصاری هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران

ت- صدور گواهی اصالت به آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی

ث- صدور مجوز تاسیس و بهره برداری از خانه های صنایع دستی و بازارچه های صنایع دستی

تبصره- خانه های صنایع دستی به بناهای واجد ارزش معماری یا تاریخی با مالکیت عمومی یا خصوصی گفته می شود که قابلیت بهره برداری در امر تولید، فروش و مشاوره تخصصی در جهت توسعه و ارتقای صنایع دستی را داشته باشد و به موجب مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد می شود.

ج- صدور مجوز برگزاری حراج آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی

چ- صدور مجوز برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی

خ- درجه بندی و صدور گواهی کیفیت به کارگاه و فروشگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی

تبصره 1- فعالیت های احصا شده این ماده مشمول تبصره ماده 2 قانون نظام صنفی مصوب 12 شهریور 92 بوده و با صدور پروانه فعالیت و بهره برداری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیاز به اخذ مجدد مجوز یا پروانه کسب از وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی باشد.

تبصره 2- طراحی، برنامه ریزی، توسعه و نظارت بر کلیه آموزش های غیررسمی صنایع دستی کشور اعم از آموزش های عمومی، تخصصی و مجازی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در امر آموزش صنایع دستی مکلفند سیاست های تعیین شده سازمان را در آموزش های خود رعایت نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل