بازدید 11918

انتقال دو هفته تعطیلات تابستان به زمستان

کد خبر: ۷۰۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 13 June 2017
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش برای انتقال دو هفته از تعطیلات ایام تابستان به فصل زمستان خبر داد و گفت: ما موافقت سازمانی را برای تایید دو روز تعطیلی در آخر هفته‌ها را اعلام کردیم.

زهرا احمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره انتقال بخشی از تعطیلات تابستان به زمستان و سروسامان گرفتن تعطیلات در راستای فراهم شدن امکان سفر برای خانواده‌ها اظهار داشت: در این‌باره طرحی در مجلس برای ساماندهی تعطیلات وجود دارد که در صورت تصویب، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، دو هفته از تعطیلات ایام تابستان به فصل زمستان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه توضیح داد: به هر حال شرایط اقلیمی کشور ما متفاوت است، و متعاقباً سیستم آموزشی کشور نیز با توجه به شرایط اقلیمی تعریف می‌شود، بنابراین باید با تنظیم بازار گردشگری بتوانیم به نحو بهتری از ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری کشورمان جهت افزایش سفر مردم در ایام متعدد سال استفاده کنیم.

وی با تشریح اهمیت انتقال دو هفته از تعطیلات تابستان به زمستان افزود: در فصل زمستان با توجه به آلودگی بیشتر هوا، علی الخصوص در کلان شهرها، می‌توان با این تعطیلات، فرصتی برای خانواده‌ها در جهت رفتن آنها به سفر و خارج شدن از شهرها فراهم کرد.

احمدی‌پور درباره سرنوشت  دو روز تعطیلی در آخر هفته‌ها نیز گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با این دو روز تعطیلی موافق است، زیرا خانواده‌ها با یک روز تعطیلی آخر هفته نمی‌توانند به طور مناسب برای سفرهای کوتاه برنامه ریزی کنند ولی با دو روز تعطیلی حداقل می‌توانند به اطراف شهر و سکونت خود سفر کنند و این دو روز تعطیلی بر گردشگری داخلی تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

معاون رئیس جمهور با تشریح بیشتردو روز تعطیلی در آخر هفته‌ تصریح کرد: اصلا هم مهم نیست که این یک روز تعطیلی بیشتر، روز پنجشنبه باشد یا روز شنبه؛ ولی معتقدیم با این یک روز تعطیلی بیشتر، در زمینه گردشگری اقامتی از جمله بوم گردی شاهد تاثیرات مثبتی خواهیم بود و حداقل مردم طی این دو روز تعطیلات می‌توانند به سفرهایی با طول مسیر 60 کیلومتر بروند.

احمدی‌پور درباره کاهش تعطیلات نوروزی نیز خاطرنشان کرد: هیچ تصمیمی برای کاهش تعطیلات نوروز نداریم، بلکه تمام تلاش برای افزایش تعطیلات در فصل زمستان است تا با انتقال دو هفته تعطیلات از تابستان، این امر صورت پذیرد، کما اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز فقط با انتقال دو هفته تعطیلات به زمستان موافق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۸
کدوم تعطیلات تابستان؟ فط مدرسه ها و معلما تعطیلن! نه کارمندهای بینوا!
آیا وزارت آموزش و پرورش با این تعطیلی دو هفته ایی متوجه افت تحصیلی درسی دانش آموزان شده است
انتقال بخشی از تعطیلات تابستان به فصل های دیگه بسیار لازمه تعطیلات طولانی مدت تابستان دردسرهای مختلفی دارد از جمله :
کاهش سطح معلومات معلمان بدلیل فاصله گرفتن از علم و دانش
کاهش انگیزه و کاهش علاقه دانش آموزان به درس و مدرسه بعد از بک تعطیلات طولانی
چه بسیار دانش آموزان زرنگی که بعد از تعطیلات تبدیل به شاگرد تنبل شدند .
کاهش حقوق معلمان و ایجاد مشکلات مالی در زندگی ایشان و ....
مدارس رو تعطیل میکنید پدر و مادر های کارمند دو هفته بچه هاشون رو کجا بزارن.
اخه یکم اول فکر کنید بعد طرح بدین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
از اين كارمند محترم بايد پرسيد در فصل تابستان شما فرزندانتان را كجا ميگذاريد.شما هم بايد كمي فكر كنيد بعد نظر بدهيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
ببخشید مگه تابستونم سرکار نیستین؟.بچهاتون همونجا که قبلا میزاشتین بزارین
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
! بیخیال باااا
این خانم دردوران اشتغال دروزارت کشورهم ازاین افکار بسیارداشت...بشنویدومحل نگذارید
اون وقت در تابستون گرم جنوب و بندرعباس باید مدرسه باز باشه چون در زمستون کلان شهرها آلودگی وجود داره؟؟؟/ چوب مشکلات کلان شهرهارو باید جنوبی ها بخورن؟ همه ی امکانات مال اوناست و حالا که به خاطر توزیع ناعادلانه ی امکانات بین مرکز نشینا و کلان شهرها با شهرهای کوچک و بی بهره از امکانات اونجوری، باید زمستون خوش آب و هوا بچه ها مدرسه نرن و به جاش تابستون گرم برن؟؟؟ از اول هم معلوم بود که شما این کاره نیستین. همش به فکر بالا نشینهایین.
مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم. مخالفیم.
پاسخ ها
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
آخه چه ربطی داره برادر من
arya
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
ربطش اينه كه درتابستان بادماي 40 و 50 درجه بايد به مدرسه برن از طرفي به خاطر كنترل انرژي و فشار بيش ازحد به شبكه برق درمناطق جنوبي طرح كاهش ساعت كاري ادارات رو اجرا ميكنن كه بازشدن دوهفته زودتر از موعد مدارس با اينها تضاد داره .
برای اینکه ترافیک در محل های گردشگری اتقاق نیفتد باید تعطیلات استانی باشد
بچاي دوهفته ميتوان حداقل يك هفته تا 10 روز را مدارس زودتر شروع بكار كنند مثلا از 20 شهريور كه در آنصورت بندرعباس هم خيلي گرم نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
شما بندرعباس تشریف دارید که اظهار نظر می کنید؟ بندرعباس تا اواسط آبان هم گرمه چه برسه به 20 شهریور.
ميزان يك تا دوهفته تعطيلات زمستانه ميتواند در آذر دي يا بهمن تقسيم شود
آخه کسی نیست به اینا بگه مدارس چقدر باید تعطیل باشه. تو را به قران به فکر تعلیم و تربیت دانش اموزان باشید نه فقط به فکر معلمان. شاید در عرض یک سال معلمان محترم کمتر از 3 ماه درس نمی دهند و با اون حقوق کامل که ادعا هم دارند.
یه فکری بحال کارمندان بکنید که سی سال پشت سرهم کار میکنن. خدارو خوش نمیاد اینها همه ش عقده میشه
بابا کل دنیا دوروز در هفته تعطیله چرا مسئولین آنقدر بی توجه هستن به رفاه مردم بدبخت
پاسخ ها
arya
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
سبك زندگي ايراني اسلامي رو خارجيا دارن پياده سازي ميكنن نه ما.ساعت كاري اونا از 9 صبح شروع ميشه و دوروز درهفته تعطيلن اين يعني اينكه شما زمان بيشتري رو براي خانواده ميگذاري نه مثل ما از صبح تا غروب سركاريم خونه كه رسيديم فقط خواب و استراحت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل