بازدید 5759

واکنش عفو بین‌الملل به تحریم‌های قطر

کد خبر: ۷۰۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 13 June 2017
سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که تحریم قطر از سوی عربستان سعودی و متحدانش نقض حقوق بشر است و زندگی مردم قطر ، عربستان، امارات و بحرین را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا و به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی, «سلیل شتی» دبیر کل سازمان عفو بین الملل خواستار رفع محاصره تحمیلی بر قطر شد که زندگی مردم را به خطر می اندازد.
 
وی با ابراز انزجار از نقض حقوق شهروندان عربی حاشیه خلیج فارس, بر ادامه تلاش این سازمان برای همکاری با طرف های ذی نفع و سازمان های بین المللی برای پایان بخشیدن به این اقدامات ناقض حقوق بشر تاکید کرد.
 
سلیل شتی افزود که اقداماتی که عربستان, امارات و بحرین برای کاهش این بحران انسانی مدعی انجام آن هستند، کافی نبوده و کمکی به بهبود شرایط مردم نکرده است.
 
پیشتر «جیمز لینچ» معاون برنامه حقوق بشر سازمان عفو بین الملل اعلام کرده بود که قطع رابطه عربستان و متحدانش با قطر, باعث جدایی فرزندان از پدران و مادران, مردان از زنان هم در قطر و هم در خود این کشورها شده است.
 
کمیته ملی حقوق بشر قطر نیز اعلام کرده بود که 11 هزار نفر از شهروندان بحرینی, عربستانی و اماراتی در قطر زندگی می کنند و بسیاری از شهروندان قطری نیز در این سه کشور بسرمی برند که اقدامات عربستان و متحدانش بر روی این افراد تاثیر گذاشته است.
 
عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو، موریتانی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.
 
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
 
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر