بازدید 4323

کشف ذخایر جدید نفت و گاز در جنوب پاکستان

وزیر نفت ومنابع طبیعی پاکستان روز دوشنبه از کشف ذخایر جدید نفت و گاز در مناطقی از ایالت سند در جنوب این کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 12 June 2017
 وزیر نفت ومنابع طبیعی پاکستان روز دوشنبه از کشف ذخایر جدید نفت و گاز در مناطقی از ایالت سند در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، شاهد خاقان عباسی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این منابع جدید، روزانه 600 بشکه به تولیدات نفت و 70 میلیون فوت مکعب به تولیدات گاز این کشور خواهد افزود. وی به میزان این ذخایر اشاره ای نکرد.

وی گفت: طی چهار سال اخیر در مدت فعالیت دولت کنونی پاکستان، 98 مورد اکتشافات نفتی و گازی در مناطق مختلف کشور انجام شده و تاکنون 944 میلیون فوت مکعب به تولیدات گاز پاکستان اضافه شده است.

این وزیر پاکستانی درعین حال گفت که باوجود اضافه شدن به میزان تولید گاز در این کشور، رقم نهایی تولید افزایش چندانی نداشته زیرا همزمان با کشف ذخایر جدید، برداشت از برخی میدان های گازی قدیمی این کشور با کاهش مواجه بوده است.

شاهد خاقان عباسی گفت که افزوده شدن 70 میلیون فوت مکعب به تولیدات گاز کشور در روز، به عبارت دیگر به معنای صرفه جویی سالانه 150 میلیون دلار در واردات گاز مایع است.

پاکستان واردات گاز مایع از قطر را از سال گذشته آغاز کرده است. دو کشور قراردادی به ارزش 16 میلیارد دلار در این زمینه امضا کرده اند که به موجب آن، قطر به مدت 16 سال اقدام به صادرات گاز مایع به پاکستان خواهد کرد.

قیمت گاز صادراتی قطر به پاکستان به دلیل هزینه بالای حمل با کشتی و نیاز به ایجاد ترمینال های تبدیل گاز مایع به گاز طبیعی برای تزریق آن به شبکه خط لوله پاکستان، هزینه بالایی برای پاکستان دارد ضمن اینکه شرایط کنونی قطر در منطقه، نگرانی هایی را هرچند اندک، در خصوص آینده روند صادرات گاز به پاکستان ایجاد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس