بازدید 4059
۲

پایان ثبت نام حج در ۲۱ استان

کد خبر: ۷۰۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 12 June 2017
رییس سازمان حج و زیارت از پایان ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع 96 در ۲۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که روز دوشنبه (۲۲ تیرماه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر برگزار شد، حمید محمدی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ اعلام کرد: ظرفیت ثبت نام از دارندگان فیش‌های اولویت‌دار در کاروانهای ۲۱ استان کشور تکمیل شده است.

وی افزود: در شش استان دیگر نیز دارندگان فیش‌های حج می‌توانند در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند و با تکمیل شدن سهمیه این استان‌ها، روند ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

او همچنین از عقد قرارداد با طرف سعودی برای استفاده از خیمه‌های بلند در عرفات خبر داد و اظهار کرد: مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی سعودی برای انتقال ۵۰ درصد زائران ایرانی نیز در حال نهایی شدن است.

به گفته او، آموزش کارگزاران و عوامل اجرایی نیز به خوبی پیش می‌رود و تغذیه و تدارکات زائران هم به صورت جدی توسط تیم‌های کارشناسی اعزامی به عربستان نهایی شده است.

وسوسه ها مسیر حج را مختل نکرده

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استقبال زائران از جلسات آموزشی در استان‌های مختلف کشورمان گفت: استقبال مردم از جلسات آموزشی متمرکز حج ۹۶ در برخی استان ها بسیار عالی بوده که نشانگر آن است که وسوسه های نادرست و شایعه افکنی ها نتوانسته است خللی در مسیر حج زائران بوجود آورد.

حجت الاسلام قاضی عسکر از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی حج خواست زمان را از دست نداده و به تلاش های خود سرعت بخشند تا زمینه برگزاری حجی آرام و با عزت برای ضیوف الرحمان فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی شفاف در مقابل شایعات و مطالب دروغی که در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود تاکید و خاطرنشان کرد: تصمیم برای برگزاری حج امسال آگاهانه اتخاذ شده است و بدون نگرانی این راه ادامه خواهد یافت.

اعزام تیم پزشکی برای پیگیری مراکز درمانی در حج

مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ـ نیز از اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات رسانی به زائران در ایران و عربستان و تامین داروهای مورد نیاز از منابع داخلی گزارشی ارائه کرد و افزود: تیم کارشناسی این مرکز برای پیگیری امور بیمارستان ها و درمانگاههای مکه، مدینه و مشاعر بزودی عازم عربستان خواهد شد.

این جلسه با گزارش دانشیار ـ مدیرعامل جدید شرکت شمسا (شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران) ـ از اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات عالیات با استفاده از فرصت عدم اعزام زائر در نیمه اول ماه مبارک رمضان و تعطیلی هتل ها ادامه یافت.

وی گفت: محوریت اقدامات صورت گرفته در اعتاب مقدسه در عراق در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر زائر بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج نیز با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد؛ با تعامل هرچه بیشتر میان شمسا، بعثه و سازمان حج و زیارت و رفع نواقص، تحول جدی در حوزه عتبات تحقق یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
یعنی مردم دارند ثبت نام میکنند!!!!!!!!!!
چرا اصرار به حج میشه تو این وضعیت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار