بازدید 23846
به بهانه مباحث مطرح درباره تلاش آمریکا برای نفوذ از طریق دموکراسی؛

«مصطفی تاجزاده» در مسیر دیکتاتوری تا نمایش دموکراسی!

اگر شما به انتخابات و دمکراسی اعتقاد داشتید، چرا در همین سال 92 گفتید که انتخابات برای انتخاب کاندیدای مورد نظر رهبری است؟ چرا انتخابات و دمکراسی فقط وقتی که شما برنده هستید، معنا پیدا می کند؟ اگر به انتخابات اعتقاد داشتید، چرا صدای کروبی را هم در زمانی که معاونت سیاسی وزارت کشور بودید، درآوردید؟ شما گویا معتقد به دیکتاتوری و نمایش دمکراسی هستید.
کد خبر: ۷۰۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 12 June 2017
«تا ده سال پیش آمریکا و انگلیس تا انتخاباتی در ایران برگزار می شد آن را تحریم می کردند ولی الان می خواهند از طریق دموکراسی وارد ایران شوند»؛ این بخشی از سخنان «دکتر محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در شب سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بود که از برنامه گفت و گوی ویژه خبری پخش شد؛ مسأله ای که به عنوان یک تحلیل مهم و هشدارگونه از سوی وی مطرح شد.

به گزارش «تابناک»؛ رضایی که در خصوص شرایط ایران پس از به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی سخن می گفت، اظهار کرده بود: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها عجله داشتند زود وارد ایران شوند، ولی با گذشت ۴۰ سال نتوانستند کاری کنند؛ انواع اقدامات را علیه ما تست کردند و موفق نشدند و این مسأله بیان گر این است که ایران از یک موقعیت فوق العاده در منطقه برخوردار است به نحوی که هر کسی که بر این قله قرار گیرد می تواند حدود ۴۰، ۵۰ کشور را کنترل کند ؛ بر این اساس ایران نه مثل کوبا، نه کره شمالی و نه مثل هیچ کشور دیگری است.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی ها مرتب فشار بر ما وارد می کنند و شکست هم می خورند و آخرین ترفندشان هم بحث تحریم های اقتصادی است، گفته بود که «متأسفانه فرمول انقلاب اسلامی را در اقتصاد به کار نگرفتیم؛ به این معنا که ما باید همان طور که در جنگ، سیاست و امنیت ایستادگی کردیم و با بهره برداری از فرصت های ایجاد شده در اثر این ایستادگی توانستیم خود را بی نیاز کنیم در اقتصاد نیز عمل می کردیم.»

چرا آمریکا پای میز مذاکره آمد؟

رضایی یادآور شده بود که «در این رابطه می توان به بحث هسته ای اشاره کرد؛ آمریکایی ها در ابتدا حاضر به مذاکره با ما نبودند و اروپایی ها مأمور مذاکره با ما بودند، ولی وقتی آن ها فهمیدند ما سراغ غنی سازی ۳۰ درصد رفتیم و تعداد سانتریفیوژها ما از ۲۰ هزار هم بالاتر می رود مجبور شدند پشت میز مذاکره بنشینند؛ بنابراین، اگر بخواهیم تحریم های اقتصادی برای همیشه پایان یابد ایستادگی کافی نیست بلکه باید از فرصت هایی که بر اثر این ایستادگی ایجاد می شود به نحو شایسته استفاده کنیم تا آمریکا بفهمد که تحریم ها بی فایده است.»

وی همچنین بیان کرده بود: «زمانی نفوذ امکان پذیر است که خودمان در داخل در مقابل اندیشه های امام آسیب پذیر باشیم و با تفسیر های غلط و تحریف سخنان امام از مسیر ایشان دور شویم و این زمان است که اندیشه ، فکر، باورها و اعتقادات انقلابی ما آسیب پذیر خواهد شد. تا ده سال پیش آمریکا و انگلیس تا انتخاباتی در ایران برگزار می شد آن را تحریم می کردند ولی الان می خواهند از طریق دموکراسی وارد ایران شوند.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: «همچنین آن ها در صدد هستند که از طریق فرهنگی به کشور نفوذ کنند که بر مبنا و اساس اطلاعاتی که در دانشگاه امام حسین جمع آوری کردیم متوجه شدیم تا قبل از آقای ترامپ وزارت خارجه آمریکا بیش ز ۸۰ موسسه فرهنگی ، مطالعاتی، علمی و دانشگاهی را برای تضعیف ارزش های انقلابی و جایگزین کردن ارزش های آمریکایی بر روی اقشار مختلف اجتماعی ایران بسیج کرده است .زمانی این طرح ها محقق می شود که از داخل مشکل پیدا کنیم و افکار عمومی جامعه و باور مردم ما از اندیشه های امام فاصله بگیرد.»

تلاش برای حاکم کردن تفکر تندروهای اصلاح طلب

حال برخی سیاسیون بدون در نظر گرفتن پس و پیش جملات و سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راهکارهای دشمن برای ایجاد فشار به جمهوری اسلامی ایران و نفوذ آنها، تنها یک بخش از این جملات را انتخاب کرده و ملاک قرار داده اند تا بدینوسیله یک تفکر را در کشور مخالف رأی اکثریت و انتخابات و در پس از دموکراسی قلمداد کنند و از این طریق برای حاکم کردن تفکر تندروانه خود که گذشته خاطره انگیزی از آن برای مردم باقی نگذاشته است، تلاش کنند.

در همین راستا، «مصطفی تاجزاده‏» از اعضای احزاب منحله مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در توئیتر خود نوشت: «ادعای محسن رضایی که آمریکایی ها می خواهند از طریق دموکراسی وارد ایران شوند، اعلان ناامیدی از رای اکثریت و مقدمه برچیدن بساط انتخابات است.» مسأله ای که نشان می دهد؛ طیف تندروی جریان اصلاح طلب نه تنها از اقدامات و سخنان گذشته خود درس نگرفته اند، بلکه منتظر فرصتی برای ظهور و بروز دوباره اقدامات، سخنان و تفکرات خود در جامعه هستند.

به نظر می رسد این بخش از جریان اصلاح طلبی که سال 84 زمینه عدم پذیرش این جریان توسط مردم را فراهم کردند و در سال 88 نیز اقدامات ساختار شکنانه آنها باعث انزوای بیشتر جریان اصلاح طلبی شد، حالا بعد از گذشت هشت سال بار دیگر بارقه های امیدی برای زنده نگه داشتن نگاه تند خود به موضوعات و مسائل سیاسی کشور یافته اند و در اولین گام هدف شان حمله به جریان مقابل یعنی اصولگرایی و برخی آرمان های پذیرفته شده انقلاب است.

انتخابات 4 ساله نیست؛ 40 ساله است؛ یعنی چه؟

تاجزاده و برخی هم‌قطاران و سیاسیون اصلاح طلب نزدیک به وی که به طیف تندروی جریان اصلاح طلبی مشهورند در حالی چنین عباراتی را به کار برده اند و مدعی شده اند یک طیف یا یک فرد منتسب به جناح مقابل آنها از رأی اکثریت نا امید هستند و به دنبال جمع کردن بساط انتخابات هستند که اظهار نظرها و اقداماتشان نشان می دهد که اتفاقا تفکری که چنین رویه ای را دنبال می کند، خود آن ها هستند

بیان عباراتی نظیر «انتخابات 29 اردیبهشت ماه جاری - ریاست جمهوری دوازدهم - انتخاب یک رئیس جمهور برای چهار سال نیست، بلکه انتخاب یک راه برای 40 سال آینده است.» خود گویای این است که این افراد تا چه اندازه به صندوق رأی و رأی اکثریت معتقدند. اگر این حرف را در کنار سخنان «محسن رضایی» البته با قید پس و پیش آن بگذاریم، آن وقت مشخص می شود که چه کسی و چه جریانی «استبداد» مطالبه می کند.

از طرف دیگر، در آمریکا که همین طیف جریان اصلاح طلب پیشتر عنوان کرده که استراتژی ما در دولت اصلاحات این بود که در برابر تهدیدهای آمریکا و غرب باید کوتاه بیاییم، به این دلیل که می‌ترسیم آمریکا به کشور ما حمله کند، هنوز که هنوز است بحث ها درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات این کشور ادامه دارد و حتی رئیس اف بی آی به خاطر ادامه تحقیقات در این خصوص از سوی رئیس جمهور فعلی این کشور برکنار می شود، چطور ما باید به سادگی حتی از بیان چنین تحلیلی بگذریم؟

مگر مسأله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را نشنیده‌اید؟

در حقیقت حال که سناريوي تطهير آمريكا از نفوذ در مردمسالاري ايران كه توسط «مصطفي تاج زاده» مطرح شده است، باید این را از ایشان پرسید که «وقتي مقامات اف بي اي مي گويند روس ها در انتخابات آمريكا دخالت كرده اند، چطور برخی با قاطعیت حتی تحلیل مبتنی بر احتمال تلاش آمریکا برای دخالت دردموكراسي جمهوری اسلامی ايران را رد می کنند و به همین خاطر به تحلیل ارائه شده در این خصوص بدون در نظر گرفتن پس و پیش آن می تازند؟»

البته وقتی چنین تحلیل هایی از سوی این طیف جریان اصلاحات مطرح شود، نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه از نظر خودشان یک تحلیل حساب شده و کارشناسی شده است؛ مثل اینکه مثلا تاجزاده در جایی منطق کیهانیان (روزنامه کیهان) که بخشی از هموطنان او هستند را با جنگ طلبان آمریکایی را یکسان می خواند. در ادامه نگاهی به برخی اقدامات و مواضع «مصطفی تاجزاده‏» از اعضای احزاب منحله مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی می پردازیم.

او که در جریان انتخابات سال 88 دستگیر و زندانی شده بود، این انتخابات را با کودتای ۲۸ مرداد 1332 مقایسه کرده بود! مسأله ای که این نکته را به ذهن متبادر می سازد که گویا هر انتخاباتی به کام این طیف از جریان اصلاح طلبی خوش بیاید انتخاباتی است که مظهر مردمسالاری و آرای مردمی و دموکراسی است و اگر هر نتیجه ای جدای از آنچه این طیف می پسندند به دست بیاید، یا تقلب شده، یا کودتا و یا اینکه اتفاق دیگری در آن افتاده است! منطقی که خیلی با مبانی مردم سالاری و دموکراسی سازگاری ندارد و بیشتر بوی استبداد و خودکامگی از آن به مشام می رسد.

پیشنهادی برای ناامن کردن فضای جامعه از طریق نافرمانی مدنی!

او همچنین در اثنای گذراندن دوران محکومیت خود در همین ماجرایی که از نظر او کودتا خوانده می شود به راحتی از زندان نظراتش به بیرون اطلاع رسانی می شود و نامه نگاری هایش مرتبا در برخی رسانه های داخلی و خارجی انعکاس می یابد که یکی از مهمترین آنها «پیشنهاد او برای طرح دوشنبه‌های اعتراض» مسأله ای که به نظر می رسد نوعی نافرمانی مدنی و اقدام علیه امنیت کشور است.

در روز اول آبان ۱۳۹۰ تاجزاده در مصاحبه‌ای در زندان اوین پیشنهاد کرده بود که این اقدامات از سوی مردم برای نشان دادن نارضایتی شان انجام بشود. «تشکیل اجتماعات مدنی به هر روش ممکن»، «نامگذاری دوشنبه‌های اول هر ماه به نام یک کشته جنبش سبز»، «اعتصاب غذا یا روزه در اولین دوشنبه هر ماه»، «تجمع در هنگام غروب در هر محل و مرکز در دسترس، مانند خوابگاه‌ها، کوی دانشگاه، مسجد، تکیه، رستوران، دفترهای کار و خانه‌ها»، «تبادل اخبار و گفتگو درباره اوضاع ایران، منطقه و جهان و انعکاس گزارش آن در شبکه‌های اینترنتی با رعایت جنبه‌های احتیاطی و امنیتی». موضوعاتی که در حقیقت هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و هیچ یک از مردم حتی معترضان به نتیجه انتخابات سال 88 به آن توجهی نکردند.

طیف تندروی جریان اصلاح طلب اما همچنان اظهارات و سخنان ساختار شکنانه خود را مطرح می کند و البته در راستای نشان دادن وضعیت نامطلوب مراجعه مردم به صندوق های رأی و تعیین سرنوشتشان از این طریق تلاش وافری می کنند که نمونه آن بدون هیچ گونه داوری در ادامه مورد اشاره قرار خواهد گرفت، اما اینکه حال این طیف سخنان و عملکرد گذشته شان را فراموش کرده و تلاش می کنند فرد و یا جریان دیگری را به همین دلیل محکوم کنند، جزو عجایب است.

تا قبل از انتخابات 92 به دموکراسی اعتقادی نداشتید؟!

نمونه یکی از سخنان تاجزاده برای نشان دادن وضعیت نامطلوب مراجعه مردم به صندوق های رأی و تعیین سرنوشت شان از این طریق این است که پیش از انتخابات سال 92 و در حالی که گمان نمی کردند کاندیدای مورد حمایت جریان اعتدالی و اصلاح طلبی پیروز عرصه انتخابات باشد، برای زیر سئوال بردن انتخابات پیش از برگزاری، می گوید: «محافظه‌کاران حاکم در حال تبدیل شعار (میزان رای ملت است) به شعار (میزان رأی رهبر است) هستند و شورای نگهبان راه برای پیروزی نامزد موردنظر رهبر هموار گردد.» جالب اینجاست که در همین انتخاباتی که چنین ادعاهایی را درباره اش مطرح می کنند، خروجی صندوق رأی کاندیدای مورد حمایت جریان اعتدالی و اصلاح طلبی است؛ مسأله ای که با ادعای تاجزاده به کلی در تناقض است.

اما برای اینکه افکار عمومی بیشتر در جریان خواسته ها، تلاش ها، ماهیت و تفکرات این طیف جریان اصلاح طلبی قرار گیرد، یک نمونه از پایبندی این جریان و آقای تاجزاده به نتیجه انتخابات، دموکراسی و صندوق رأی در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد.

نمونه‌ای از پایبندی تاجزاده به صندوق رأی و دموکراسی

در حالی انتخابات مجلس ششم در اواخر سال 1378 برگزار شد که تخلفات انتخاباتی حوزه‌ انتخابیه‌ تهران، به عنوان یک رسوایی در کارنامه‌ عملکرد مصطفی تاج‌زاده، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و عضو ارشد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، به ثبت رسید.

در پی این تخلفات گسترده که «مغایرت تعداد تعرفه‌ها و برگ‌های رأی، وجود آرایی که دارای مهر نظارت نیستند، آرایی با دو خط، مغایرت تعداد آرای مردم داخل صندوق با بازشماری مجدد، فقدان فرم که باید داخل صندوق باشد، پارگی لفاف صندوق‌ها، نبودن لاک و مهر بر روی برخی از صندوق‌ها» را شامل می‌شد و در بررسی 867 صندوق مورد بازشماری توسط شورای نگهبان کشف شده بود، دبیر شورای نگهبان در نامه‌هایی از رهبر معظم انقلاب تقاضای حکم حکومتی در این زمینه کرد.

در این میان مهدی کروبی، هاشمی رفسنجانی، رحمانی، محتشمی پور و حزب کارگزاران و چند نامزد دیگر نیز طی شکایت‌های جداگانه از دست برد در آرایشان به شورای نگهبان شکایت می‌کنند. «زواره‌ای» از حقوق‌دانان شورای نگهبان دراین‌باره می‌گوید تخلف در انتخابات به اندازه‌ای بود که آرای برخی نامزدها که در بعضی صندوق‌ها صفر اعلام شده بود پس از بازشماری معلوم شد که در همان صندوق واجد بیش از 800 یا 1000 رأی بوده‌اند!

رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به نامه شورای نگهبان، در حکمی حکومتی دستور دادند تا ضمن آنکه شورای نگهبان با ابطال صندوق‌های مخدوش نتیجه انتخابات حوزه‌ انتخابیه‌ تهران را اعلام کند، دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور، عاملان تخلف در صندوق‌های مخدوش را شناسایی و تحت تعقیب قانونی قرار دهند.

پیرو دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص پی‌گیری قضایی این تخلف، دبیر شورای نگهبان در نامه‌هایی به رئیس قوه‌ قضائیه، خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر این قوه به تخلفات انتخاباتی در حوزه‌ انتخابیه‌ تهران شد.

شکایت کروبی خطاب به شورای نگهبان

«کروبی» در شکایت خود خطاب به دبیر شورای نگهبان می‌نویسد: «به استحضار می‌رساند بر اساس اطلاعات واصله، تعداد آرای ثبت‌شده به نام این‌جانب در 102 صندوق به شرح لیست پیوست صفر منظور گردیده که با توجه به متوسط آرای این‌جانب در حوزه‌ی انتخابیه‌ تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و شهر ری وجود این وضعیت منطقی به نظر نمی‌رسد. این‌جانب نه به لحاظ دفاع از حق شخصی بلکه در پاس داشت آرای مردم شریف و بزرگوار، خواستار بازشماری آرای صندوق‌های مورد بحث و تبیین موضوع می‌باشم. همچنین اکیداً تقاضا دارم در صورت احراز وقوع تخلف و سوءنیت، نسبت به متخلفان بر اساس موارد قانونی برخورد شود. ان‌شاءالله با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از روش‌های پیشرفته در اخذ و شمارش آرا زمینه‌ی هرگونه اشتباه و تخلف در انتخابات و رأی‌گیری‌های بعدی از میان خواهد رفت.»

به دنبال بررسی شکایت کروبی و بازشماری تعدادی از صندوق‌ها، وی از نفر 25 به 23 صعود می‌کند.

شکایت محتشمی پور خطاب به شورای نگهبان

«محتشمی پور» نیز طی دو نامه‌ی پی در پی به شورای نگهبان، خواهان بازشماری صندوق‌ها می‌شود. وی در نامه‌ی دومش چنین آورده است: «عطف به نامه‌ی مورخ 11/12/78 در خصوص در خواست بازشماری کلیه‌ی صندوق‌هایی که رأی این‌جانب را منظور نکرده‌اند، به پیوست شماره‌ی شعب مورد اشاره ارسال می‌شود. امید است با بازشماری صندوق‌های فوق که شمار آرای این‌جانب در آن احتمال داده می‌شود، از آرای مردم تهران به نحو احسنت مراقبت شود.»

در نتیجه با بازشماری صندوق‌های مورد اشاره‌ محتشمی پور که از گردونه‌ی نمایندگی خارج شده بود از نفر 32 به نفر سی‌ام ارتقا یافت و در انتخابات مرحله‌ی دوم به مجلس راه یافت. به جز موارد نام‌برده شده، آرای جمعی دیگر از نمایندگان تغییر کرد که می‌توان یکی از آن موارد را آرای هاشمی رفسنجانی دانست که پس از بازشماری از رتبه سی‌ام به بیستم ارتقا یافت.

تاج زاده پای میز محاکمه

تاج‌زاده، عضو ارشد حزب مشارکت، به پای میز محاکمه فراخوانده شد و در اولین جلسه‌ محاکمه‌ وی در شعبه‌ 1403 دادگاه‌ عمومی تهران، قاضی دقیقی دو اتهام در خصوص برگزاری انتخابات مجلس ششم در تهران و عدم همکاری با سازمان بازرسی کل کشور به وی تفهیم کرد.

اتهامات چه بود؟

تاج‌زاده، عضو ارشد حزب مشارکت، به پای میز محاکمه فراخوانده شد و در اولین جلسه‌ محاکمه‌ وی در شعبه‌ 1403 دادگاه‌ عمومی تهران، قاضی دقیقی دو اتهام در خصوص برگزاری انتخابات مجلس ششم در تهران و عدم همکاری با سازمان بازرسی کل کشور به وی تفهیم کرد. اتهامات سید مصطفی تاج‌زاده، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور وقت، بدین شرح به وی تفهیم شد:

«هیأت بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در تحقیقاتی که از 280 نفر از مسئولان برگزاری انتخابات حوزه‌ انتخابات تهران با مطلعین و ناظرین، بازرسان وزارت کشور و شورای نگهبان و ملاحظه‌ اسناد و مدارک و جلب نظر کارشناسان و بررسی صندوق‌های ابطال‌شده‌ مربوط به ششمین دوره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده است، در خصوص موارد زیر جرایمی کشف کرده است:

الف) چهارده صندوق به لحاظ «باز شدن صندوق‌ها» و «پارگی لفاف» مخدوش اعلام‌شده و آرای آن ابطال گردیده است. علت این مورد را سازمان بازرسی، بدین شرح اعلام کرده است:

1- عدم دقت و توجه دست‌اندرکاران نقل و انتقال صندوق‌ها.

2- «نامناسب بودن روش نگهداری» صندوق‌های رأی در فرمانداری تهران و انباشته شدن صندوق‌ها تا شش طبقه بر روی یکدیگر که با توجه به سنگین بودن صندوق‌های مقوایی به جهت محتویات آن و وجود شکاف عریض در پهلوی صندوق، باعث خمیدگی صندوق و باز شدن لفاف و پارگی گردیده است.

3- «جابه‌جایی مکرر صندوق‌ها» که موارد فوق، منجر به مخدوش شدن رأی مردم گردیده است.

ب) آرای تعداد 187 صندوق اخذ رأی به لحاظ اینکه فاقد «مهر نظارت صندوق» اعلام‌شده، ابطال گردیده و این مسأله باعث مخدوش شدن رأی مردم شده است. یکی از علت‌هایی که بازرسی کل کشور در گزارش خود ذکر کرده، در خصوص صندوق‌هایی که فاقد مهر دریچه بود، «عدم آموزش اعضا» بوده است.

ج) تعداد 318 صندوق اخذ رأی به جهت دارا بودن «تغییرات ماهوی» نسبت به شمارش اولیه، مخدوش اعلام و نتیجتاً ابطال شده است.

حکم صادره برای تاج زاده بعد از تخلفات گسترده در انتخابات مجلس ششم

در 1379/12/14 احکام صادره برای متخلفان پرونده بدین شرح صادر شد:

تاج‌زاده متهم است:

مداخله‌ غیر‌قانونی در انتخابات حوزه‌ انتخابیه‌ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

ممانعت از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور، در رسیدگی و شناسایی عاملین جرم در صندوق‌های مبطول.

سوءاستفاده از موقعیت شغلی و ممانعت از اجرای قانون انتخابات و معاونت در مخدوش شدن آرای صندوق‌های دارای ایراد ماهوی.

با توجه به ادله و مستندات مطروحه، اتهام متهمان محرز است و مستنداً به مواد 66 بندهای 8، 17، 18، 75، 78، 79 قانون انتخابات و مواد 534 و 555 و 576 قانون مجازات اسلامی دادگاه و با رعایت مواد 43 و 46 و 47 و 726 قانون مجازات اسلامی، متهم سید مصطفی تاج‌زاده را در مورد اتهام اول، به یک سال حبس و شش ماه انفصال از عضویت در هیأت‌های اجرایی و نظارت و شعب اخذ رأی و در خصوص اتهام دوم، به نه ماه انفصال از خدمات دولتی و در مورد اتهام سوم، به سی ماه انفصال از خدمات دولتی، محکوم می‌کند... .

استراتژی ترس از حمله آمریکا!

تاج‌زاده در مقاله‌ای با عنوان ژاپن اسلامی یا کره شمالی اسلامی مدعی می‌شود: «افتخار من و امثال من آن است که تحریم‌ها و تهدیدهای کشور آمریکا را جدی گرفته‌ایم و ظرف سال‌های اصلاحات با راهبرد «دمکراسی در خانه، صلح در جهان» و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی تلاش کردیم سایه‌ی شوم هر تهدیدی از آسمان آبی کشورمان را دور کنیم تا امکان دست‌یابی ملت ایران به توسعه‌ی همه‌جانبه بیش‌تر و هزینه‌ی آن به کم‌ترین حد برسد.»

وی در این نوشته، دو نوع استراتژی را مطرح و بر استراتژی خود افتخار می‌کند. تاج‌زاده اعتراف می‌کند، استراتژی دولت اصلاحات این بود که در برابر تهدیدهای آمریکا و غرب باید کوتاه بیاییم، به این دلیل که می‌ترسیم آمریکا به کشور ما حمله کند، همان طور که به عراق و افغانستان حمله کرد.

بررسی همه این مطالب نشان می دهد که اولا اگر بنایی بر تحلیل حرف، سخن و کلامی داریم باید پس و پیش آن را بخوانیم و تنها یک واژه را پتکی برای کوبیدن طرف یا جریان مقابل نکنیم. در ثانی فرد یا یک طیف از جریانی می تواند به نقد سخن و کلامی بپردازد که خود ابتدا پابندی اش را به نکته ای که می گوید، نشان دهد، ثالثا مگر آقای تاجزاده به دلیل تخلفات گسترده در انتخابات مجلس ششم محکوم و منفصل از خدمات دولتی و هیات های اجرایی انتخاباتی نشد؟ چنین فردی که تلاش کرده راه مراجعه مردم به صندوق های رأی و تعیین سرنوشت شان از این طریق را با دخالت خود تغییر دهد، چطور امروز دم از اعلان ناامیدی از رأی اکثریت و مقدمه برچیدن بساط انتخابات توسط عده ای می کند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل