بازدید 4059

تخریب یک اثر تاریخی ملی در کهگیلویه وبویراحمد

کد خبر: ۷۰۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 12 June 2017
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد از تخریب یک اثر تاریخی ثبت ملی در شهرستان بهمئی خبر داد.

مسعود شفیعی در گفتو گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تخریب یک اثر تاریخی برابر است با نابودی هویت یک جامعه گفت: متاسفانه هیات امناء امامزاده بابا احمد(ع) در شهرستان بهمئی در اقدامی غیر قانونی بناهای تاریخی دوره سلجوقی این مکان مذهبی را به بهانه تعمیر تخریب کردند.

وی با بیان اینکه آیا مگر می شود کسی که پیر شد به بهانه مداوا آن را بکشند، افزود: این اثر تاریخی بجا مانده از دوره سلجوقی بوده که نشان از هویت یک جامعه است و هرگونه اقدام مرمتی باید با نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور صورت گیرد نه اینکه خود سرانه اقدام به تخریب کنند.

معاون میراث فرهنگی ،اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه بویراحمد در بازدید از امام زاده بابا احمد در شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: از طریق اداره حقوقی این اداره کل پیگر هستیم تا با عوامل این کار برخورد قانونی شود.

شفیعی اضافه کرد: امام زاده بابا احمد در تاریخ دوم آبانماه 1382 با شماره ثبت 10580به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر