بازدید 5649

اعتراض کسبه پلاسکو و توضیح بنیاد مستضعفان

کد خبر: ۷۰۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 12 June 2017
دیروز و امروز کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان و دادستانی تجمعات اعتراضی کردند تا به گفته خودشان «تکلیف‌شان هر چه سریع‌تر مشخص شود و بدانند چه وقت و چگونه واحدهای تجاری خود را در ساختمان بازسازی شده پلاسکو تحویل می‌گیرند». اما رئیس بنیاد مستضعفان به ایسنا گفت: مرجعی که می‌تواند سرقفلی‌هایی ساختمان پلاسکو و صاحبان آن را به بنیاد معرفی کند، مرجع قضایی است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته برخی از کسبه ساختمان پلاسکو که واحدهای آنها در قسمت تخریب نشده این ساختمان تجاری قدیمی قرار دارد، نسبت به مسئولان بنیاد مستضعفان اعتراض کردند و خواهان استرداد این واحدها و ادامه کار در آنجا شدند که البته آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو که مغازه‌شان با آن حادثه تلخ فرو ریخت در این تجمع حضور نداشتند و امروز در مقابل ساختمان دادستانی اعتراض خود را اعلام کردند.

البته به گفته یکی از نمایندگان کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو، علت تجمع آنها اظهارات ضد و نقیض معاون بنیاد مستضعفان و تاخیر در بازسازی ساختمان پلاسکو بر خلاف وعده‌های رئیس بنیاد مستضعفان است.

نماینده کسبه آسیب‌دیده پلاسکو در این باره به ایسنا گفت: رئیس بنیاد مستضعفان در همان زمان که کسبه ساختمان پلاسکو منتظر تعیین تکلیف خودشان بودند اعلام کرد" ۳۰ خردادماه عملیات بازسازی ساختمان پلاسکو آغاز می‌شود" اما هم‌اکنون پایان شهریور را به ما اعلام کرده‌اند. از سوی دیگر معاون بنیاد مستضعفان در این زمینه خطاب به کسبه ساختمان پلاسکو اعلام کرده که "تکلیف سرقفلی کسبه ساختمان پلاسکو در مراجع قضایی مشخص می‌شود"، در حالی که این آسیب دیدگان همگی به بنیاد مستضعفان اعتماد کرده‌اند، چراکه پیش از این از سوی رییس بنیاد مستضعفان اعلام شده بود "شرف بنیاد و مسئولان آن در گرو بازسازی ساختمان پلاسکو است" اما این اظهارات با صحبت‌های اخیر معاون بنیاد مستضعفان تناقض دارد.

این انتقادات کسبه ساختمان پلاسکو در حالی مطرح شد که محمد سعیدی‌کیا - رئیس بنیاد مستضعفان - در این باره به ایسنا گفت: اظهارات اخیر معاون بنیاد تناقضی با آنچه در گذشته مطرح شده بود ندارد و کسبه ساختمان پلاسکو هم نباید نگران این مسائل باشند، چرا که بالاخره یک نهاد و دستگاه باید حق مالکیت و سرقفلی صاحبان این واحدهای تجاری را مشخص کند که پس از بازسازی ساختمان پلاسکو و به محض تایید از سوی دستگاه قضایی، واحدهای مذکور به صاحبان سرقفلی واگذار می‌شود.

حال باید دید که تجمعات اعتراضی دیروز و امروز که هر یک بخشی از کسبه ساختمان پلاسکو را شامل می‌شد، نشان‌دهنده اختلاف بین پلاسکونشینان است یا اینکه همه این کسبه دنبال یک نتیجه و آن هم تعیین تکلیف سرنوشت پلاسکو به عنوان سهامداران آن هستند.

به گزارش ایسنا، ساختمان ۵۰ ساله پلاسکو که ۳۰ دی ماه پارسال طی چند ساعت آتش گرفت و فروریخت، در چند روز خاموش شد و در چند ماه اسکان حدود 600 کسبه آسیب دیده در مجتمع نور به طول انجامید. در جریان این حادثه تلخ مالک اصلی این ساختمان وعده داد که پس از دریافت مجوز و پروانه ساخت دو ساله این ساختمان تجاری را خواهد ساخت اما به نظر می‌رسد مشخص نیست بازسازی آن از نظر چگونگی و بازه زمانی آن چند سال زمان می‌برد، چرا که هنوز نه تنها پروانه ساخت آن صادر نشده بلکه نتایج مذاکرات اولیه برای بازسازی این ساختمان تجاری قدیمی از نظر تعداد طبقات هم مشخص نیست.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر