بازدید 1808

رهبر چریک‌های سابق کوزوو در انتخابات پارلمانی پیشتاز است

نتایج اولیه رسمی انتخابات پارلمانی زودهنگام کوزوو نشان داد که این انتخابات احتمالا آغاز یک دوره بی‌ثباتی دیگر است چراکه رهبر چریک‌های سابق با اختلاف اندکی در این انتخابات پیشتاز است و نتوانسته اکثر مطلق را در برابر دیگر احزابی که خواستار تغییر شده‌اند، بدست آورد.
کد خبر: ۷۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 12 June 2017
نتایج اولیه رسمی انتخابات پارلمانی زودهنگام کوزوو نشان داد که این انتخابات احتمالا آغاز یک دوره بی‌ثباتی دیگر است چراکه رهبر چریک‌های سابق با اختلاف اندکی در این انتخابات پیشتاز است و نتوانسته اکثر مطلق را در برابر دیگر احزابی که خواستار تغییر شده‌اند، بدست آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس شمارش ۷۰ درصد آرای اخذ شده، ائتلاف وابسته به رهبر چریک‌های سابق که رسانه‌های کوزوو آن را "جناح جنگ" نامیده‌اند و رهبری آن را هاشم تاچی رئیس جمهور کوزوو از حزب دموکراتیک کوزوو برعهده دارد ۳۵.۷۸ درصد آرا را از آن خود کرده است.

اما حزب جناح چپ ناسیونالیست "تعیین سرنوشت" از زمان انتخابات گذشته حمایت‌های خود را دو برابر کرده است و پس از آنکه متعهد شد تا اقدامات جدی علیه فساد حکمفرما در این کشور انجام شود، ۲۴.۰۸ درصد آرا را از آن خود کرده است.

ائتلاف سوم راست میانه نیز یک چهارم آرا را از آن خود کرده است. این سومین انتخابات پارلمانی از زمان اعلام استقلال کوزوو از صربستان در سال ۲۰۰۸ میلادی محسوب می‌شود.

میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۴۱.۴۰ درصد بود.

طرفداران هر دو حزب دموکراتیک کوزوو و "تعیین سرنوشت" به خیابان‌های پریشتینا پایتخت کوزوو آمدند تا پیروزی احزاب خود را جشن بگیرند.

راموش هارادیناج، رهبر چریک‌های سابق و نامزد "جناح جنگ" برای پست نخست‌وزیری به طرفداران گفت، کوزوو باعث پیروزی ائتلافش شده که به وی در تشکیل دولت کمک خواهد کرد.

اما بعید به نظر می‌رسد که وی و متعهدانش بتوانند ۵۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان کوزوو را به دست آورند؛ ۵۱ کرسی حد نصاب لازمی است که به آنها اجازه می‌دهد در ائتلاف با ۱۰ نماینده از اقلیت‌های غیرصرب کوزوو دولت تشکیل دهند.

اکثر جمعیت ۱.۸ میلیون نفری کوزوو آلبانیایی تبار هستند. اقلیت‌های صرب کوزوو نیز به صورت اتوماتیک ۱۰ کرسی در پارلمان به دست می‌آورند اما توزیع کامل کرسی‌ها امروز (دوشنبه) یا چند روز پس از آن معلوم نخواهد شد.

آلبین کورتی، رهبر حزب "تعیین سرنوشت" نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی را یک پیروزی بزرگ برای حزبش دانست.

وی گفت، این حزب که به خاطر مخالفت‌های تند خود معروف است، پیروزی‌های بیشتری پیش‌ رو دارد.

هر کسی که پیروز انتخابات شود و زمام امور را به دست بگیرد باید با بحران‌های متعددی در کوزوو که نیمی از جمعیتش زیر ۳۰ سال هستند، دست و پنجه نرم کند.

نرخ رسمی بیکاری در این کشور ۲۷.۵ درصد است و جوانان کوزوو برای رسیدن به زندگی بهتر به خارج از کشور سفر می‌کنند.

براساس مطالعات صورت گرفته، مقامات سیاسی کوزوو به جرم و جنایت، فساد و پارتی‌بازی شناخته شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها