بازدید 2142

العبادی: یک دلار از پول‌های قطر را هم خرج نکرده‌ایم

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که این کشور حتی یک دلار هم از پولی که قطر برای آزادی شکارچیان ربوده شده قطری در بغداد فرستاده بود، خرج نکرده است.
کد خبر: ۷۰۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 12 June 2017

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که این کشور حتی یک دلار هم از پولی که قطر برای آزادی شکارچیان ربوده شده قطری در بغداد فرستاده بود، خرج نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رهبران حشد شعبی گفت: باید حقایقی را درباره پول‌هایی که وارد عراق شده، بگویم. این پول‌ها به دست ما رسیده و اکنون به عنوان امانت در بانک مرکزی عراق هستند. این پول‌ها خرج نشده‌اند. من از رسانه‌ها شنیده‌ام که می‌گویند این پول‌ها برای فلان شخص یا فلان طرف خرج شده‌اند اما باید صراحتا بگویم که این پول‌ها همچنان در بانک مرکزی هستند. ما کمیته‌ای را تشکیل داده و تدابیر حقوقی را اتخاذ کرده‌ایم.

وی افزود: حتی یک دلار یا یک یورو از این پول‌ها خرج نشده است. این پول‌ها در صندوق‌هایی تحت نظارت کمیته مذکور هستند. دو نماینده از دولت قطر حاضر شدند و شاهد به ودیعه گذاشتن این پول‌ها نزد بانک مرکزی بودند. ما این پول‌ها را در اختیار نگرفته‌ایم و برگشت هم داده نشده‌اند. تصمیم درباره این پول‌ها یک تصمیم قانونی و قضایی است. بلکه هم یک بعد سیاسی دارد و هم حقوقی. ما متناسب با قوانین عراق این دو بعد را در نظر می‌گیریم.

العبادی گفت: من برای اتخاذ یک اقدام به تنهایی آماده نیستم. بله من نخست‌وزیر هستم اما باید به قوانین دولت احترام گذاشته شود. بانک مرکزی، کمیته اطلاعاتی، وزارت کشور، گمرک و دیگر نهادها همگی در این مساله دخیل هستند. من می‌خواستم این مساله را توضیح بدهم چراکه افرادی هستند که می‌گویند برخی طرف‌های عراقی این پول‌ها را گرفته‌اند.

پیشتر قطر مبالغ هنگفتی برای آزادی شکارچیانی که در بغداد ربوده شده بودند، به عراق داده بود. پس از مدتی شکارچیان قطری آزاد شده و آوریل به دوحه بازگشتند. بعدا برخی رسانه‌ها ادعا کردند که قطر این پول‌ها را به حشد شعبی داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها