بازدید 9831

ساخت لباس نامرئی برای سربازان روسی

کد خبر: ۷۰۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 12 June 2017
دانشمندان از دانشگاه ایالتی ساراتف روسیه موفق به ساخت یک شنل نامرئی برای سربازان شدند که آنها را با رنگ زمینه‌ای که در آن قرار دارند منطبق کرده و استتار می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینترنشنال بیزینس تایم، این شنل به سربازان کمک خواهد کرد تا خود را استتار کرده تا توسط رادارها و دستگاه‌های رادیویی شناسایی نشوند.

عملکرد این شنل به گونه‌ای است که از ویژگی جذب کننده امواج رادیویی استفاده کرده و به سربازانی که لباس معمولی دارند کمک می‌کند تا توسط دستگاه‌های رادار دشمن دیده نشوند.

این شنل دارای یک بافت پیچیده بوده که با استفاده از فناوری نانو پردازش شده است. سلول‌های حساس به نور کوچکی که در آن تعبیه شده می‌تواند رنگ‌های اطراف و سیگنال‌های الکتریکی را تشخیص داده سپس لایه بالایی را برای تقلید آن رنگ تحریک می‌کند.

این تغییر رنگ با استفاده از رنگ‌های حساس به حرارت انجام می‌شود.

به گفته محققان این پژوهش، از این فناوری می‌توان در توسعه تجهیزات نظامی پیشرفته استفاده کرد.

شاید این شنل همانند نمونه‌هایی که در فیلم‌هایی مانند فیلم‌های هری پاتر می‌بینیم نباشد اما یک روش دفاع حیاتی است که در آینده می‌توان از آن استفاده کرد و به کمک آن نیروهای دشمن قادر نخواهند بود که سربازان را شناسایی کنند.

این فناوری، نخستین بار توسط دانشگاه ایلی‌نوی و "موسسه فناوری ماساچوست"(MIT) توسعه داده شد. ایالات متحده و ارتش بریتانیا از سال 2015 در حال استفاده از طیف وسیعی از این شنل‌ها بوده اما همچنان در حال ارتقا فناوری‌هایی در زمینه استتار هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان