بازدید 13277

افزایش فشارها بر دونالد ترامپ در سنا / هشدار استیضاح به رئیس جمهور از سوی رفقای جمهوری خواه

بیش از یک ماه است که دونالد ترامپ و دولت وی با چالشی روبه رو شده اند که تقریبا منجر به فلج شدن کاخ سفید گشته است، به گونه ای که هم اکنون بسیاری از برنامه ها و اموری که ترامپ و دولتش در صدد رسیدگی به آنها بوده، بلاتکلیف مانده است. فشارها بر سر ارتباطات اعضای کابینه و دولت ترامپ با روسیه به حدی افزایش یافته که اکنون جمهوری خواهان نیز در سنا خواستار روشنگری در این باره شده اند.
کد خبر: ۷۰۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 12 June 2017
بیش از یک ماه است که دونالد ترامپ و دولت وی با چالشی روبه رو شده اند که تقریبا منجر به فلج شدن کاخ سفید گشته است، به گونه ای که هم اکنون بسیاری از برنامه ها و اموری که ترامپ و دولتش در صدد رسیدگی به آنها بوده، بلاتکلیف مانده است. فشارها بر سر ارتباطات اعضای کابینه و دولت ترامپ با روسیه به حدی افزایش یافته که اکنون جمهوری خواهان نیز در سنا خواستار روشنگری در این باره شده اند.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته ـ یکشنبه ـ شماری از جمهوری خواهان سنای آمریکا از دونالد ترامپ صراحتا درخواست کرده اند، صریح و شفاف، چنانچه نوارهای ضبط شده ای از مکالمات خصوصی خود با جیمز کومی، رئیس اف بی ای دارد، آنها را به سنا دهد و در غیر این صورت، با احضار به سنا و استیضاح مواجه خواهد شد. این هشدار در حالی به ترامپ داده شده که سنای آمریکا، مشغول تحقیق و تفحصی جدی در خصوص ارتباطات اعضای دولت و کابینه ترامپ با روسیه است.

این مسأله در پی شهادت هفته گذشته جیمز کومی، رئیس برکنارشده اف بی آی در سنای آمریکا و در رابطه با درخواست های خصوصی ترامپ از وی برای توقف پیگیری ماجرای ارتباطات فلین با روسیه، بروز کرده است که منجر به واکنش شدید دونالد ترامپ شد که کومی را دروغگو خطاب کرد.

افزایش فشارها بر دونالد ترامپ در سنا / هشدار استیضاح به دونالد ترامپ از سوی رفقای جمهوری خواه 
سه شنبه این هفته نیز جف سشنز، دادستان کل آمریکا، برای توضیح در همین خصوص از سوی کمیته اطلاعات سنا دعوت شده تا توضیحاتی بیشتر ارائه کند. هنوز مشخص نیست که این جلسه عمومی و علنی خواهد بود یا نه. سوزان کولین، سناتور جمهوری خواه و از اعضای این کمیته با اشاره به موضوع وجود نوارهای ضبط شده از مکالمات ترامپ و کومی – که رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده از این دیدارهای خود با کومی در دست دارد – بیان کرده است: من نمی دانم چرا رئیس جمهور این مسأله را یک بار برای همیشه تمام نمی کند.

وی شهادت جیمز کومی در سنا را شفاف، رک و کامل خوانده و بیان کرده است، در صورت نیاز، از طرح استیضاح دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد. سناتور جیمز لانکفورد نیز بیان کرده که اگر نواری از این مکالمات وجود دارد، کمیته اطلاعات سنا باید آن را بشنود و گفته که صریحا برای این امر کاخ سفید را تحت فشار می گذاریم.

این در حالی است که ترامپ و دیگر اعضای کاخ سفید از پاسخ به اینکه آیا مکالمات کومی و ترامپ در خصوص روسیه ضبط شده اند یا خیر، طفره می روند. ترامپ جمعه هفته قبل گفته بود، شاید در آینده نزدیک در این مورد افشاگری کند. با این حال، گفته می شود، شهادت جف سشنز با توجه به آن که در جریان چند جلسه از دیدارهای کومی و ترامپ قرار داشته است، در روز سه شنبه می تواند به حل بسیاری از مسائل کمک کند.

نکته آنکه جیمز کومی در شهادت خود بیان کرده که ترامپ از او خواسته تا خصوصی و بدون حضور جف سشنز در مورد ارتباطات اعضای کاخ سفید با روسیه صحبت کنند و بعد از آن که کومی به سشنز گفته که دیگر نمی خواهد دیدار خصوصی با ترامپ در این مورد داشته باشد، سشنز او را به ادامه این سیاست تشویق کرده است. اکنون دوباره محتمل است که پرونده جدیدی برای ارتباطات جف سشنز – که از حامیان ترامپ در انتخابات نیز بوده است – با روسیه باز شود.

روز گذشته، ترامپ در واکنش به شهادت های جیمز کومی، در یک پیام توییتری او را بزدلی خطاب کرده که اقدام به افشای اسرار کاخ سفید می کند. بسیاری از جمهوری خواهان نیز این اقدام کومی برای افشای صحبت های خصوصی خود با ترامپ را نامناسب دانسته اند.

سنا به دنبال آن است که در پرونده اخیر مشخص سازد آیا اقدام ترامپ برای ممانعت از ورود اف بی آی به پرونده ارتباطات اعضای کاخ سفید با روسیه صحت داشته است یا نه و اگر صحت داشته این امر به معنی ممانعت رئیس جمهور ایالات متحده از اجرای عدالت بوده است یا خیر. در صورتی که سنا به این نتیجه برسد که اقدام ترامپ صحت داشته و مانع از اجرای عدالت و قانون شده است، سنا طرح استیضاح دونالد ترامپ را به اجرا خواهد گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها