بازدید 7432
۱

هشدار تئوریسین اصلاح طلب به اصلاح طلبان

کد خبر: ۷۰۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 12 June 2017
محمدرضا تاجیک تئوریسین اصلاح طلب با اشاره به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات اخیر گفت: چنین وضعیتی توامان برای جریان اصلاحات هم فرصت است و هم تهدید.

وی در توضیح این موضوع گفت: چرا فرصت است؟ از این جهت که با اعتمادی که مردم به این جریان کرده‌اند فضایی برای آنها ایجاد کرده‌اند که با یک مدیریت یکدست بتوانند در فرایند تصمیم‌سازی تاثیر بگذارند.

تاجیک که با روزنامه اعتماد گفت و گو می کرد افزود: بوی تهدید چه زمانی بروز می‌کند؟ زمانی که یاران غار، خاران راه همدیگر می‌شوند. دگرِبرون حذف شده و دگر درون متولد می‌شود. دگر درون ویرانگر‌تر، مخرب‌تر و رادیکال‌تر است.

تاجیک در ادامه تأکید کرد: اینجاست که به نام نامی اصلاح‌طلبی وارد فضایی شده‌اید و دیگر نمی‌توانید لیز بخورید؛ دیگر نمی‌توانید فرافکنی کنید؛ از واژگانی مثل اینکه نگذاشتند و چوب لای چرخ‌مان گذاشتند، استفاده می کنید. نمی‌توانید بگویید که اگر با ما همراه می‌شدند چه‌ها می‌کردیم؛ چون ناهمراه شدند این‌طور شد. چون شورا به شما یکدست تحویل داده شده، هر کار اشتباهی به پیشانی خودت می‌خورد.

این تئوریسین برجسته اصلاحات در ادامه افزود: به دوستان هشدار می‌دهم که اگر نتوانند آنچه را مردم از آنها انتظار دارند، انجام دهند؛ نتوانند کارآمدی را به ظهور برسانند؛ نتوانند مدیریت بهینه شهری داشته باشند؛ از فسادها و مشکلاتی که شهرداری را در بر گرفته بکاهند؛ ما با بی‌اقبالی مردم در ٤ سال آینده مواجه می‌شویم. نه‌تنها شورای شهر را از دست خواهیم داد بلکه در مصاف مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری آتی مشکل پیدا خواهیم کرد و آنها را نیز از دست خواهیم داد. تاجیک در بخش دیگری از این مصاحبه در توصیه ای به اصولگرایان نیز گفت: اصولگرایان اگر می‌خواهند به صورت یک آلترناتیو جدی حضور داشته باشند و احیانا از شانس پیروزی در رقابت‌های بزرگ آینده برخوردار باشند، نخست باید از این پوسته و پیله گفتمانی که دور خود پیچیده خارج شوند؛ باید نوعی پیله شکنی کنند.

وی افزود: آنها باید تلاش کنند تا از این شکل اصولگرایی که نور قدسی پیرامون آن کشیده‌اند، خارج شوند. تلاش کنند که گفتمان خود را عصری کنند. باید اجازه دهند که گفتمانشان تکمله بخورد و نو بشود؛ با جامعه رابطه برقرار کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اگر اصلاح طلبان نتوانن مطالبات مردم وکشور را بر اورند بهتره به پیوستن به تاریخ فکر کنن ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار