بازدید 3027

زعفران ایرانی در بازارهای هدف جایی ندارد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت:علی رغم وضعیت مناسب تولید، اما در شرایط کنونی خبری از صادرات این محصولات نیست.
کد خبر: ۷۰۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 12 June 2017
رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی گفت:علی رغم وضعیت مناسب تولید، اما در شرایط کنونی خبری از صادرات این محصولات نیست.

جلیل مغازه‌ای رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت صادرات گیاهان دارویی اظهار داشت: علی رغم وضعیت مناسب تولید، اما در شرایط کنونی خبری از صادرات این محصولات نیست.

وی افزود: با وجود آنکه آمریکا و کشورهای اروپایی از بزرگترین مشتریان ما به شمار می‌رفتند، اما طی سال‌های اخیر به سبب مسائل تحریم، گیاهان دارویی روی دست تولیدکنندگان مانده است.

مغازه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: زعفران از جمله گیاهان دارویی است که به سبب اهمیت ویژه آن از نظر غذایی صادراتش رشد قابل توجه‌ای داشته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی با بیان اینکه آینده روشنی برای زعفران وجود ندارد، گفت: با ورود زعفران چینی به بازار دیگر زعفران ایرانی در بازارهای هدف جایی ندارد.

وی با انتقاد از تعرفه بالای صادرات زعفران تصریح کرد: برخی کشور‌ها اعم از هندوستان برای واردات زعفران به کشورشان تعرفه حدود ۳۳ درصدی از تجار اخذ می‌نمایند و این درحالی است که افغان‌ها با تعرفه ۴ درصد محصول خود را به این کشور صادر می‌ کنند.

به گفته مغازه‌ای با توجه به آنکه ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا به شمار می‌رود از این رو وزارت بازرگانی و کشاورزی برای کاهش تعرفه صادرات به هندوستان باید تمهیداتی بیندیشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل