بازدید 4831

طراحی بدخواهان برای تداوم بی‌ثباتی‌ها در عراق

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه طراحی بدخواهان برای تداوم بی‌ثباتی‌ها در عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید در این کشور خواهد انجامید،‌تصریح کرد: بک قدرت سلطه گر به دنبال نفوذ در منطقه از هر طریقی است،‌ ولی مسئولان این اقلیم باید آگاه باشند که خارج از قوانین و قواعد بین المللی نباید یک اقدام خودسرانه انجام دهند .
کد خبر: ۷۰۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 June 2017
سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت "پیرامون اقدامات اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال این اقلیم"، گفت: طی سالهای اخیر حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق به طور جدی مساله برگزاری همه پرسی استقلال را مطرح کرده، این در حالی است که بخش اعظم تمرکز سیاسی-امنیتی بغداد در ماه‌های اخیر بر عقب راندن داعش متمرکز بوده و طرح همه پرسی در آستانه انتخابات شورای استانی و پارلمانی، می‌تواند عراق را وارد یک چالش عمده جدید کند.

وی با بیان اینکه بدون شک تلاش برای انجام این اقدام از جمله نقش های شومی است که قدرتهای سلطه گر به دنبال اجرای آن در منطقه هستند، اظهار کرد: با توجه به اوضاع عراق، سالهاست که برخی کشورها به دنبال برهم زدن آرامش و از هم گسیختگی این کشور هستند تا مناقشه جدیدی را در منطقه بوجود آورند.

نقوی حسینی با ابراز تاسف از اینکه برخی گروه ها و افراد در داخل عراق و اقلیم کردستان با بی اطلاعی با این تصمیم همراهی می کنند، تصریح کرد: تلاش برای برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان عراق  مطمئنا برای نفوذ در منطقه و بر هم زدن آرامش و امنیت دیگر کشورها می باشد، چرا که دشمنان مردم مسلمان از هیچ کوششی برای تنش کوتاهی نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضع اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچه عراق است،‌افزود: ایران استرانژی ثابتی در این امر دارد و مخالف برهم خوردن موازنه در منطقه و تجزیه کشورهای همسایه می باشد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه طراحی بدخواهان برای تداوم بی‌ثباتی‌ها در عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید در این کشور خواهد انجامید،‌تصریح کرد: بک قدرت سلطه گر به دنبال نفوذ در منطقه از هر طریقی است،‌اما مسئولان این اقلیم باید آگاه باشند که خارج از قوانین و قواعد بین المللی نباید یک اقدام خودسرانه انجام دهند ، چرا که برخی مشکلاتی را بوجود می آورد و منطقه را برهم می زند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه مطمئنا این اقدام باعث برهم خوردن امنیت در منطقه خواهد شد، چرا که قدرت های استکباری به دنبال چیره شدن بر دیگر کشورها می باشد،‌ بیان داشت: بدون شک تجزیه و برهم خوردن شرایط فعلی در عراق باعث بر هم خوردن تعادل امنیت در منطقه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل