بازدید 4062
سبد نفتی اوپک رکورد کمترین قیمت ۲۰۱۷ را شکست

نفت آمریکا تهدیدی برای قیمت

نگرانی از مازاد عرضه در جهان، سبد نفتی اوپک را به 45.78 دلار در هر بشکه سقوط داد که حدود 9 دلار از بالاترین قیمت این نوع نفت در سال 2017 کمتر است.
کد خبر: ۷۰۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 11 June 2017
نگرانی از مازاد عرضه در جهان، سبد نفتی اوپک را به 45.78 دلار در هر بشکه سقوط داد که حدود 9 دلار از بالاترین قیمت این نوع نفت در سال 2017 کمتر است.

به گزارش فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه گذشته 18 خرداد 1396 با یک دلار کاهش نسبت به قیمت روز پیش از آن 45.78 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهار شنبه گذشته (17 خرداد) بشکه‌ای 46.78 دلار فروخته شده بود.

به این ترتیب، رکورد کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال 2017 رقم خورد. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک روز پیش از آن ثبت شده بود.

روز پنج‌شنبه، آمارهای رسمی منتشر شده توسط دولت آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام و سوخت در آمریکا برخلاف انتظارات افزایش یافته است و پیش‌بینی شد که تا سال 2018، روند تولید نفت آمریکا افزایشی باشد و سال آینده میلادی از 10 میلیون بشکه در روز عبور کند.

با انتشار این آمار که دوباره سبب تشدید نگرانی‌ها در مورد فزونی عرضه در جهان شد، قیمت نفت خام در بازارهای بین‌المللی به دوران پیش از توافق اوپک بازگشت.

هرچند این کاهش در روز جمعه به افزایش بدل شد اما نفت برنت بیش از 48.30 دلار و نفت خام آمریکا بیش از 45.83 دلار در هر بشکه فروخته نشد. و قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته 4 درصد کاهش یافت.

قیمت نفت اوپک با اولین توافق این سازمان برای کاهش تولید به شدت افزایش یافت و به رکورد 54.25 دلار رسید. این رقم با نوساناتی روبرو بود تا دومین توافق اوپک برای تمدید کاهش تولید حاصل شد اما نتوانست نظر بازار را جلب کند و حتی با وجود تمدید 9 ماهه توافق، قیمت نفت نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش نیز یافت.

پس از آن، نیز بیم بازار از مازاد عرضه همچنان قیمت نفت را کاهشی نگاه داشت.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 9 ژوئن 2017  یعنی 19 خرداد ماه برابر با 46.73 دلار در هر بشکه بوده است.

متوسط قیمت نفت در ابتدای سال 2017 تاکنون برابر با 51.03 دلار بوده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل