بازدید 4909
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس به رشد ۱۵ واحدی اکتفا کرد / کسادی فضای معاملات با نبود نقدینگی

بورس تهران در دومین روز کاری هفته در ادامه رشد ابتدای هفته توانست افزایش 15 واحدی شاخص کل را تجربه کند. به این ترتیب در پایان معاملات روز یکشنبه نماگر بازار در سطح 79 هزار و 870 واحدی متوقف شد. در این روز گروه مديريت سرمايه گذاري اميدو مخابرات ايران بیشترین تاثیر مثبت را در سبز پوش شدن شاخص کل بورس داشتند.
کد خبر: ۷۰۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 11 June 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 21 خرداد ماه 96 با رشد 15 واحدی به رقم 79 هزار و 870 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 5 واحدی به رقم 26 هزار و 989 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 69 واحد افت، عدد 17 هزار و 169 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 53 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 300 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 9 واحدی به رقم 86 هزار و 895 واحد دست یافت. شاخص بازار اول بر خلاف دیگر شاخص ها با افزایش 87 واحدی به رقم 55 هزار و 186 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افت 403 واحدی، عدد 178 هزار و 399 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز ساعت 10:20 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 79 هزار و 884 واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس به رشد ۱۵ واحدی اکتفا کرد / کسادی فضای معاملات با نبود نقدینگی
در بازار امروز، نماد وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 25 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 22 واحدف نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 16 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 15 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير) با 15 واحد و نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 14 واحد افزایش، به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس تهران داشتند.

در مقابل نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشت.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: کی‌بی‌سی، تولید و خدمات صنایع نسوز توکا، پتروشیمی خراسان، حق تقدم خرید سهام تجارت الکترونیک پارسیان، شیرین دارو و حق تقدم خرید سهام آن و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: سرمایه‌گذاری تدوین‌گران فارس و خوزستان، فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران، گروه دارویی سبحان، حق تقدم خرید سهام کشاورزی و دامپروری مکسال و حق تقدم بهنوش ایران بودند.

نمادهای پربیننده امروز متعلق به پارس‌ خودرو، بانك ملت، آسان پرداخت پرشين، زامياد، پلي‌اكريل‌، پالايش نفت بندرعباس و گروه پتروشيمي س. ايرانيان بود. بر اساس گزارش فارس، امروز بورس تهران در حالی همچنان به معاملات کم‌حجم و رخوت‌آور نظاره کرد که حمایت کم‌حجم سهام از سوی برخی حقوقی‌ها از طریق سهام شرکت‌های شاخص‌ساز توانست شاخص کل بورس را همچون روز قبل، سبزپوش نگه دارد. 

نبود نقدینگی در کنار امتناع حقوقی‌ها برای خرید سهام تا قبل از انتخاب اعضای جدید کابینه دولت باعث شده تا فضای کلی معاملات در کسادی سرتاسری فرو رود. 

در عین حال، اخبار نه چندان امیدوارکننده مجامع عادی سالیانه اغلب شرکت‌ها و بازگشایی نمادهای معاملاتی در دامنه نزولی قیمت‌ها بر تداوم رخوت بازار سهام افزوده است، هر چند که انتظار برای افزایش نرخ ارز در پاییز امسال باعث شده تا برخی گروه‌ها از جمله دارویی‌ها، غذایی‌ها، گروه انفورماتیک و تک‌سهم‌های گروه‌های صادرات محور در کانون توجه برخی خریداران بالقوه قرار گیرد. 

معامله‌گران بورس امروز، 449 میلیون و 762 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 35 هزار و 752 نوبت معامله و به ارزش 180 میلیارد و 558 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افزایش 1.3 واحدی به رقم 904 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 254 میلیون و 284 هزار برگه بهادار در قالب 28 هزار و 688 نوبت معامله و به ارزش 115 میلیارد و 477 میلیون تومان داد و ستد کردند.  

در بازار فرابورس نیز همانند روز گذشته، نمادهای ذوب، فولاي، غشهداب، شاوان، ساينا، سمگا و اپرداز، به عنوان پربیننده ای فرابورس معرفی شدند.

شاخص کل بورس به رشد ۱۵ واحدی اکتفا کرد / کسادی فضای معاملات با نبود نقدینگی


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
باعددسازی هم دیگه نمیتونندبورسی راکه بیش ازسه سال است درکمای عمیق فرورفته به حال عادی برگردانند
تنهاراه خروج ازبحران بورس کاهش سودبانکی به کمترازده درصداست که آنهم غیرممکن است چون باعث ورشکستگی بانکهاوهجوم مردم برای پس گرفتن سپرده هایشان خواهدشد
فقط مسکن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل