بازدید 1809

۲۷ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

کمیته حمایت از خبرنگاران تاکید کرد که ۲۷ خبرنگار فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.
کد خبر: ۷۰۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 11 June 2017
 کمیته حمایت از خبرنگاران تاکید کرد که ۲۷ خبرنگار فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کمیته در بیانیه ای اقدام دادگاه‌های صهیونیستی به صدور احکام ظالمانه علیه خبرنگاران فلسطینی و بازداشت موقت و بدون محاکمه آنان و تمدید مدت بازداشت آن‌ها را محکوم کرد و این اقدامات را نقض صریح حقوق خبرنگاران و تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی و مبانی حقوق بشر دانست.

در گزارش این کمیته آمده است که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 23 مرتبه اقدام به بازداشت خبرنگاران و یا تمدید مدت بازداشت آنان و تعویق زمان محاکمه آن‌ها کرده است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی بارها خبرنگاران اسیر فلسطینی را پس از آزادی مجددا به اسارت گرفته است که این اقدامات با هدف دور نگه داشتن آنان از صحنه و جلوگیری از پوشش خبری حوادث و رخدادهای فلسطین و جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان صورت می گیرد.

کمیته حمایت از خبرنگاران مسئولیت سلامت تمامی خبرنگاران اسیر را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و از تمامی موسسات و نهادهای حقوقی و بین المللی و در راس آن ها اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران خواست رژیم صهیونیستی را به منظور آزادی خبرنگاران اسیر فلسطینی و عدم تمدید مدت بازداشت موقت آنان تحت فشار قرار دهد.

این کمیته همچنین از شورای امنیت و شورای حقوق بشر خواست در تلاش برای اجرای قطعنامه 2222 در اراضی اشغالی فلسطین در زمینه حمایت از خبرنگاران باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل