بازدید 2162

برگزاری انتخابات پارلمانی فرانسه با ۵۰ هزار نیروی پلیس

مرحله اول انتخابات برای گزینش اعضای مجلس ملّی فرانسه در حالی امروز یکشنبه برگزار می‌شود که بیش از ۵۰ هزار نیروی پلیس و ژاندارمری این کشور امنیت این رای گیری را بر عهده گرفته‌اند.
کد خبر: ۷۰۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 11 June 2017
 مرحله اول انتخابات برای گزینش اعضای مجلس ملّی فرانسه در حالی امروز یکشنبه برگزار می‌شود که بیش از ۵۰ هزار نیروی پلیس و ژاندارمری این کشور امنیت این رای گیری را بر عهده گرفته‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از رادیو فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، برای تصویب قوانین لازم به منظور اجرای برنامه‌های خود نیازمند اکثریت قاطع در پارلمان است. حوزه ‌های رأی‌گیری امروز از ساعت 8 صبح گشوده و تا ساعت 8 شب به روی رأی‌دهندگان باز خواهد بود.

مجلس ملی فرانسه دارای 577 کرسی است که 11 کرسی آن مربوط به نمایندگان فرانسوی‌های مقیم خارج از کشور است. این چنین تقریبا برای هر 120 هزار نفر فرانسوی یک نماینده و یک حوزۀ انتخابیه وجود دارد.

انتخاب نمایندگان پارلمان بصورت «تک نفرۀ اکثریتی در دو مرحله» صورت می گیرد. در مرحله اوّل کسب اکثریّت مطلق و در مرحلۀ دوم بدست آوردن اکثریت نسبی برای برگزیده شدن ضروری است. این چنین برای پیروزی در مرحلۀ اول دریک حوزه انتخابیه، باید حداقل 50 درصد آرا را بشرط آنکه حداقل به 25 درصد شمار واجدین رای دهیِ ثبت نام شده در همان حوزه برسد، کسب کرد.

در غیر این صورت، کلیۀ نامزدهایی که رأی آنان بیش از 12.5 درصد تعداد افراد واجد شرایط رأی دهی در آن حوزه انتخابیه است، و بهر حال دو نامزدی که بیشترین شمار آراء را بدست آورده اند، به مرحله دوم انتخابات راه می‌یابند. در مرحلۀ دوم نامزدی که اکثریّت نسبی را، فارغ از میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات و همچنین درصد آرا، بدست آورد به مجلس ملّی راه می یابد. دور دوّم رای گیری در روز یکشنبه هجدهم ژوئن (28 خرداد) برگزار می شود.

چهره مجلس ملّی آینده فرانسه تا حدود بسیاری تغییر خواهد کرد، زیرا بیش از 200 نماینده کنونی خود را برای مجلس آینده نامزد نکرده‌اند.

جنبش سیاسی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، که از فردای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خود را با عنوان "جمهوری در حرکت" ادامه می‌دهد، اغلب نامزدهای خود را از میان جامعه مدنی فرانسه انتخاب کرده است.

در مجموع 7882 نفر نامزد بدست آوردن مقام عضویّت مجلس ملّی فرانسه شده‌اند که میانگین سنی آنان 48.5 سال است.

همچنین بیش از 42 درصد نامزدهای انتخابات پارلمانی فرانسه را زنان تشکیل می‌دهند. این درحالی است که زنان در مجلس کنونی فرانسه 26.9 درصد کل نمایندگان را تشکیل می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل