بازدید 4818

استرالیا حملات تروریستی تهران را محکوم کرد

کد خبر: ۷۰۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 08 June 2017
جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه حملات تروریستی تهران را 'به شدت' محکوم و با ملت ایران ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه استرالیا در پیامی که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت، اعلام کرد: دولت استرالیا در شدیدترین لحن ممکن حملات تروریستی روز چهارشنبه در ایران را محکوم می کند.
 
وی نوشت: ما مطلع شدیم داعش مسئولیت این عمل وحشتناک را که بنا به گزارش ها دستکم 12 نفر در آن کشته و تعداد بسیاری زخمی شدند بر عهده گرفته است.
بیشاپ در این پیام آورده است: ما عمیق ترین تسلیت و همدلی خود را با قربانیان و خانواده آنها و مردم ایران اعلام می کنیم.
 
وی اعلام کرد سفارت استرالیا در تهران از نزدیک وضعیت را تحت نظارت دارد و برای تعیین اینکه آیا شهروند استرالیایی از این حمله تروریستی متاثر شده است با مقامات ایرانی در تماس است.
 
صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است.
 
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
 
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس