بازدید 4076

قاتل ستایش یک ‌بار دیگر محاکمه شد

کد خبر: ۷۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 07 June 2017
پسر نوجوان ایرانی که یک سال قبل دختری افغانستانی را به قتل رسانده‌ بود، یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت.در جلسه رسیدگی که روز گذشته برگزار شد، خانواده دخترافغانستانی درخواست ارش‌البکاره کرده‌ بودند که دادگاه این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شرق، فروردین سال ٩٥ دختری ٩ساله به نام ستایش که تبعه افغانستان بود، در منطقه ورامین گم شد. ساعاتی بعد از ناپدید‌شدن این دختر، پدر و مادرش موضوع را به مأموران اطلاع دادند.

 درحالی‌که مأموران به دنبال ستایش بودند و عکس این کودک در منطقه پخش شده‌ بود، پسری نوجوان به نام امیرحسین به مأموران مراجعه و اعتراف کرد ستایش را به قتل رسانده ‌است. 

مأموران با توجه به گفته‌های امیرحسین به خانه او رفتند و جسد دخترک را درحالی‌که سوزانده شده ‌بود، پیدا کردند. 

با انتقال جسد به پزشکی‌قانونی تحقیقات به طور گسترده‌تر آغاز شد. مأموران متوجه شدند امیرحسین هنگامی که از مدرسه به خانه برمی‌گشته، ستایش را که در همسایگی آنها زندگی می‌کرده، به بهانه‌ای به خانه کشانده و بعد او را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس او را کشته و جسدش را سوزانده ‌است. 

این پرونده که یکی از پرسروصدا‌ترین پرونده‌های سال ۹۵ بود، شهریور سال ۹۵ در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی رسیدگی و در نهایت سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت به امیرحسین تفهیم شد.

 براساس رأی صادره، امیرحسین درخصوص اتهام قتل عمد به قصاص نفس و درخصوص اتهام تجاوز به عنف به یک‌بار اعدام و درخصوص اتهام جنایت بر میت به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. 

با اعتراض متهم به رأی صادره از سوی دادگاه کیفری، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۳۲ دیوان‌عالی کشور ارسال شد و در دیوان‌عالی نیز حکم دادگاه بدوی عینا تأیید شد.

پس از صدور رأی، وکیل امیرحسین تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند رضایت خانواده اولیای‌دم را جلب کند تا این نوجوان ١٦ساله پای چوبه‌ دار نرود، اما تاکنون نتوانسته رضایت این خانواده را جلب کند.

امیرحسین چندی پیش نیز به‌خاطر بیماری روانی در بیمارستان بستری شده ‌بود. این نوجوان بعد از ارتکاب قتل وضعیت روانی بسیار بدی پیدا کرد و به گفته وکلایش در زندان تحت درمان قرار دارد، اما از آنجایی که پزشکان زندان نتوانستند وضعیت روانی او را پایدار نگه دارند، او برای مدت ١٠ روز در بیمارستان بستری شد. 

گفته می‌شود امیرحسین دارای اختلالات مختلف روانی است که تبدیل به بیماری شده و پزشکی‌قانونی نیز تأیید کرده ‌است که او بیماری دارد، اما این بیماری در زمان ارتکاب جرم تشخیص داده نشده‌ است. 

امیرحسین در اعترافاتش درباره قتل و تعرض گفته ‌بود: من زمانی دست به قتل زدم که از طریق شبکه‌های مجازی که در گوشی تلفن همراهم داشتم فیلم مستهجن دیدم و بعد هم مشروب خوردم و از خود بی‌خود شدم. البته او گفته‌ بود به یاد ندارد دختربچه را مورد تعرض قرار داده باشد، اما می‌داند او را کشته ‌است.

روز گذشته امیرحسین در رابطه با بخش دیگری از پرونده که مربوط به ارش‌البکاره و مهرالمثل است پای میز محاکمه رفت.

 در این جلسه که به صورت غیرعلنی برگزار شد، خانواده ستایش از دادگاه تقاضای ارش‌البکاره و مهر‌المثل دخترشان را کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس