بازدید 22914
آخرین تحولات سوریه؛

ورود نیروهای دموکراتیک سوریه به پایتخت داعش/ در پیش بودن خونین ترین نبرد سوریه/ کشته شدن مسئول رسانه ای داعش

سوریه در 24 ساعت گذشته نیز شاهد تحولات زیادی بوده است. در همین راستا باید به کشته شدن مؤسس نشریه داعش، پیشروی نیروهای مقاومت به سمت منطقه مرزی «التنف» و همچنین ورود نیروهای دموکراتیک سوریه به شهر رقه (پایتخت داعش) اشاره کرد.
کد خبر: ۶۹۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 01 June 2017
سوریه در 24 ساعت گذشته نیز شاهد تحولات زیادی بوده است. در همین راستا باید به کشته شدن مؤسس نشریه داعش، پیشروی نیروهای مقاومت به سمت منطقه مرزی «التنف» و همچنین ورود نیروهای دموکراتیک سوریه به شهر رقه (پایتخت داعش) اشاره کرد.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از کردپرس، رسانه های نزدیک به کردهای سوریه مدعی شدند، ارتش دموکراتیک سوریه از شرق وارد شهر رقه شده و در حال درگیری با داعش است.
 
 
 
نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه از شرق وارد رقه شده و درگیری های شدیدی را با تروریست های داعش در محله المشلب آغاز کرده اند. بنا بر اطلاعات به دست آمده، در این درگیری ها، شمار بسیاری تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند. راه اصلی این محله و باغات اطراف نیز به کنترل نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه درآمده است.

گفتنی است، نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه در آخرین بیانیه خود عنوان کرده بودند، از ماه ژوئن وارد رقه خواهند شد. فردا اولین روز ماه ژوئن است.


مؤسس نشریه «اعماق» داعش کشته شد
 
«ریان مشعل»، مؤسس بنگاه خبرپراکنی «اعماق» وابسته به گروه تروریستی داعش در حمله جنگنده‌های ائتلاف به شهر المیادین استان دیرالزور سوریه کشته شد.

رسانه های مخالف نظام سوریه به نقل از برادر مشعل اعلام کردند، وی در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف کشته شده است.

وی اعلام کرد: برادرش «براء کادک» معروف به ریان مشعل در بمباران جنگنده های ائتلاف به هلاکت رسیده است.

مشعل از پایه گذاران بنگاه خبری «حلب نیوز» در اوایل بحران سوریه بود و در سال 2013 به گروه تروریستی تکفیری داعش پیوست.

بنگاه خبر پراکنی «اعماق» ارگان رسمی گروه تروریستی داعش است.
 
 خونین‌ترین نبرد سوریه در راه است
 
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: خونین‌ترین نبرد سوریه هنوز اتفاق نیفتاده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با قلم لوئیزا لاولاک Louisa Loveluck نوشت: خونین ترین نبرد سوریه در استان ادلب خواهد بود که هنوز اتفاق نیفتاده و جان حدود یک میلیون در معرض خطر است.

در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: افراد از هر گوشه و کنار سوریه از جنگ در این کشور فرار می کنند، ولی از پس دستمزد قاچاقچیان برنمی آیند، تا آنها را به مکانی دورتر ببرد. اکنون نزدیک به یک میلیون تن در یک استان در شمال غربی سوریه جمع شده اند و مضطرب، ترسان و بی اعتماد، چشم به آتش بس دارند. این منطقه وسیع و اغلب کوهستانی در امتداد مرز جنوبی ترکیه به یکی از آخرین سنگرهای شورشیان تبدیل شده است. در ماه های آتی، این استان می تواند به شدیدترین و خونین ترین چالش برای نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه تبدیل شود؛ نیروهای بشار اسد، هم اکنون برای کنترل این نواحی که در وقایع 2011 به دست جنگجوهای شورشی افتاد، مبارزه می کنند.
 
 
 
این روزنامه افزود: در توافقی که میان روسیه، ترکیه و ایران در ماه جاری امضا شد، بخشی زیادی از خشونت در استان ادلب و سه منطقه دیگر سوریه متوقف شد؛ اما اگر آتش بس بشکند و جنگ از سر گرفته شود، مخاطرات انسانی در این منطقه شمال غربی سوریه بسیار بالاست: مرز ترکیه به شدت تحت کنترل است و نیروهای حامی دولت ماه هاست، در حال نزدیک شدن به این منطقه هستند. در سراسر این استان، ائتلافی از شورشیان (تروریست های) نزدیک به القاعده را می توان دید که به شدت با بشار اسد مخالف هستند و صدها هزار غیرنظامی در این میان گرفتار شدند.

به نوشته واشنگتن پست، جنگ شش ساله داخلی سوریه باعث آواره شدن بیش از 5 میلیون تن شده است. در داخل سوریه حتی افراد بیشتری وجود دارند که دوست دارند کشور را ترک کنند؛ اما گرفتار شده اند. ترکیه، لبنان و اردن که هر یک برای اسکان آوارگان قبلی با مشکل روبه رو هستند مرزهایشان را بسته اند. رفتن به شرق و به داخل خاک عراق، خطر به دام افتادن به چنگ داعش را برایشان به همراه دارد؛ بنابراین، آوارگان در شرایطی دشوار زندگی می کنند و تمام آنچه آنها می خواهند این است که خشونت پایان یابد.

به نوشته این روزنامه؛ همان طور که جنگ میان نیروهای دولتی سوریه و مسلحین به پایان خود نزدیک می شود، استان ادلب به پناهگاه "شبه نظامیان شورشی" تبدیل شده است، شبه نظامیانی که تسلیم نیروهای دولتی نشده اند. جمعیت این استان افزایش یافته است و دلیل افزایش جمعیت توافق دولت اسد برای انتقال غیرنظامیان و جنگجویان از نواحی شمالی سوریه به این استان بود. ساکنان می گویند، افراد جدیدی که وارد ادلب می شوند، دیگر جای کافی ندارند و آپارتمان ها پر شده است.
 
بسیاری از خانواده ها در چادر، خانه های گلی و حتی غار زندگی می کنند. مدارس و بیمارستان ها و امکانات آنها به دست گروه های شورشی و شوراهای محلی تحت حمایت اپوزیسیون اداره می شود اما تحیلگران و دیپلمات ها می گویند، نیروهایی که در این استان در حال قوت گرفتن هستند متعلق به گروه تحریر الشام است که یک گروه وابسته به القاعده است.
 
پنتاگون مدعی تجمع نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در «تنف» شد
 
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد، نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه، بار دیگر در نزدیکی مرز این کشور با اردن که چند هفته پیش توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا بمباران شد، تجمع کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این خبر مدعی شد، این امر امکان حملات دوباره جنگنده‌های ائتلاف به نیروهای هم‌پیمان سوریه که تحت حمایت ایران هستند، افزایش می‌دهد.

جنگنده‌‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا روز هجدهم ماه می، کاروان نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را در سه راهی «الزرقا» در 27 کیلومتری گذرگاه «التنف» در مسیر جاده دمشق- بغداد هدف حمله قرار داد.

دولت سوریه ضمن محکوم کردن این حمله گفت که این اقدام «پوچی» ادعاهای این ائتلاف در مبارزه با تروریسم را تایید و حقیقت طرح صهیونیستی- آمریکایی در منطقه را برملا می‌کند.

پنتاگون مدعی شده، نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی برای استفاده یگان‌های توپخانه‌ای بوده‌اند.

«جف دیویس»، سخنگوی پنتاگون با بیان ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «ما هنوز شاهد تجمع آنها هستیم و در این باره نگرانیم.»

وی همچنین مدعی شد که صدها نیروی نظامی در حال حاضر در این منطقه حضور دارند.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت، جنگنده‌های ائتلاف در روزهای گذشته با پخش اعلامیه‌هایی به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه هشدار داده‌اند که به این منطقه نزدیک نشوند.

دیویس گفت: «ما شاهد گشت‌زنی آنها در مجاورت مناطق کاهش تنش در حوالی سایت آموزش التنف بوده‌ایم.»

وی افزود: مشخص نیست که آیا نیروهای ایرانی هم در میان این نیروها حضور دارند یا خیر. دیویس به ‌رغم این گفت که این نیروها دست‌کم توسط ایران تقویت شده‌اند.
  
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر