بازدید 3344

توضیحاتی درباره روند برگزاری انتخابات الکترونیکی

کد خبر: ۶۹۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 19 May 2017
رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات الکترونیکی در 141 شهر بدون مشکل درحال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، محمد محمودی شاه نشین در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: گزارش خاصی در مورد اختلال در برگزاری انتخابات الکترونیکی به ما نرسیده است. فقط یکی دو شهر با چند دقیقه تاخیر انتخابات را آغاز کردند. چون دستگاه‌ها باید چک نهایی می‌شد. در مجموع گزارشی درباره ایجاد اشکال در روند انتخابات الکترونیکی به ما نرسیده است.

وی در ادامه افزود: به اندازه کافی تعرفه برای انتخابات شوراها پیش‌بینی شده است و اگر هم خللی در روند انتخابات الکترونیکی به وجود آید، امکانات برگزاری انتخابات به صورت دستی فراهم است.

شاه نشین خاطر نشان کرد: امکان تخلف در انتخابات الکترونیکی تقریبا صفر است. چون مباحثی مثل بدخطی یا تکرار اسامی یا استفاده از کاغذهای غیرتعرفه وجود ندارد. امکانات لازم نیز در بیرون از شعبه‌ها برای مقابله با تخلف پیش‌بینی شده است.

رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات شوراها در مورد اعلام نتایج انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: ابتدا صندوق‌های ریاست جمهوری شمارش می‌شود. سپس انتخابات شوراها. البته صندوق‌های الکترونیکی این قابلیت را دارد تا دو ساعت بعد از پایان رای گیری نتایج آن مشخص شود تا روز آینده به غیر از تهران  کلانشهرها نتایج اعلام می‌شود. اما تهران غیرقابل پیش بینی است و شاید تا دو روز به طول بینجامد.

شاه نشین در پایان با بیان اینکه قرار بود انتخابات در 147 شهر به صورت الکترونیکی برگزار شود اظهار کرد: چند شهر به دلیل مشکلات زیرساختی نتواستند انتخابات را الکترونیکی برگزار کنند. به همین دلیل انتخابات در 141 شهر الکترونیکی برگزار شد و شهرهای رودهن، بومهن و پردیس هم در تهران به صورت دستی برگزار می‌شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان